NEVŞEHİR İL MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sıkça Sorulan Sorular

Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Birimi

  • Elektronik imza başvurusu nasıl yapılır?

    Kılavuz İçin Tıklayınız.

  • Yeni elektronik imzam geldi, pin kodunu nasıl öğrenebilirim. Elektronik imzamın pini kilitlendi, nasıl çözebilirim. Elektronik imzamın pinini nasıl değiştirebilirim.

    Kılavuz için Tıklayınız

  • Etkileşimli tahta açılmıyor.

    1. Elektrik kesintisini,
    2. Ana güç anahtarını,
    3. Enerji kablosu bağlantısını,
    4. Ekranın led lambasının yandığını,
    5. Bilgisayarın düğmesi açıklığı,
    6. LED Ekran için doğru görüntü kaynağı (dahili bilgisayar) seçimini,
    7. Parlaklık seviyesini,
    8. Ekran görüntüsünü,
    9. Kullanıcı kimliği/Kart okumasının yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.

  • Etkileşimli tahtaya takılan USB diskin içeriği görüntülenemiyor.

    1. Diskin ETB doğru takıldığından emin olun.
    2. Diskin sağlamlığını kontrol ediniz.

  • Uzaktan Kumanda çalışmıyor.

    1. Pillerinin takılı ve tam dolu olduğunu,
    2. Kumandanın çalışma mesafesinde kullanıldığını,
    3. İlgili sürücünün düzgün çalıştığını kontrol edin ve cihaz ile gelen kitapçığı inceleyin.

  • Ekrandaki görüntüler karanlık

    LED ekran parlaklık seviyesi yeterince açık olduğunu kontrol ediniz.

  • Etkileşimli tahta yeni donanımı tanımıyor.

    1. Gücün geldiğini,
    2. Kablo bağlantılarını,
    3. Cihaz üzerinde kumanda karşılık sensörünü etkileyen faktörlerin var olduğunu kontrol ediniz.

  • Etkileşimli tahtadan ses gelmiyor.

    1. LED ekran ses seviyesini,
    2. Ses sürücüsünün ve de uygulamasının kurulumunu,
    3. Hazır beklet modunu,
    4. LED ekran ve Etkileşimli Tahta Bilgisayarı üzerindeki portlara kulaklık/hoparlör takılı olmadığını,
    5. Harici bir hoparlör kullanma durumunda kablo bağlantılarının doğru yapılıp yapılmadığını
    6. Etkileşimli tahta bilgisayarının sesi açıklığı (sağ alt köşedeki ses simgesinden ses seviyesi) kontrol ediniz.

     

  • Kaydetme Butonu çalışmıyor.

    1. Oynatma ve kaydetme sesinin seviyesini ayarlayın,
    2. Kaydeden kaynağını kontrol ediniz.

  • Etkileşimli tahtaya takılan harici bilgisayar kullanılamıyor.

    1. HDMI kablosu harici bilgisayara bağlı olduğunu,
    2. Öğretmen masasındaki USB port harici bilgisayara bağlı olduğunu,
    3. HDMI kablosu LED ekrana bağlı olduğunu,
    4. USB kablosu LED ekrana (ETB üzerindeki port değil) bağlı olduğunu,
    5. Harici bilgisayar açık olduğunu,
    6. Harici bilgisayarda Dokunmatik için gerekli sürücülerin kurulu olduğunu kontrol ediniz.

  • Beyaz tahta kilidi açılmıyor.

    1. Anahtar deliğinde yabancı bir cisim olup olmadığını,
    2. Raylarda herhangi bir yabancı cisim olup olmadığını kontrol ediniz.

  • Etkileşimli Tahta işletim sistemi açılmıyor.

    1. Internet/Altyapı sorunu var mı?
    2. Okuldaki diğer sistemler çalışıyor mu?

     

  • İnternete Bağlanamıyor.

    1. Ethernet kablosunu,
    2. Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
    3. Browser online modunu kontrol ediniz.

    Sorun devam ediyorsa 0 312 296 94 00/9725 bildirin.

  • İçerik İndirilemiyor.

    1. Ethernet kablosunun takılı olduğunu,
    2. Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
    3. Browser online modda olduğunu,
    4. Internete veya diğer programlara erişebilirliğini kontrol ediniz.

  • Etap 5.2

    ETAP 5.2 için talep edilen güncel disk kalıbına ”ETAP 5.2” linkten ulaşabilirsiniz

  • Pdfi resim, office vb. herhangi bir dosyayı Starboard a alma konusunda sorun yaşandığı zaman ne yapılması gerekir ?

    Pdf, office,resim v.b. düzenleme yazılımlarının yazdır menüsünden “Starboard Document Capture” sanal yazıcısı ile çıktıyı startboard’a alabilirsiniz.

  • Starboard yazılımının aynı anda iki kullanıcının kullanması için ne yapılabilir?

    Starboard yazılımını çift açma değil ancak 2 ayrı sayfa olarak kullanma olasılığı vardır, bu da 2 ayrı Starboard gibi kullanılabilir. Bunun için araçlar menüsünden “ikili sayfa” tercihinin yapılması gerekmektedir.

    Büyük .pdf dosyalarını Starboard yazılımına aktarmada sorunlar yaşanmaktadır.

    Çok sayfaya ve farklı sayfa boyutlarına sahip PDF dosyaları alınırken her sayfa, Dosya Al iletişim penceresinde belirtilen orana göre alınır.

    Sorun devam eder ise; Büyük dosyaları Starboard’a almak için PDF ya da ilgili dosya açılır, dosyadan yazdır dedikten sonra starboard capture yazıcı olarak seçilir, istediğimiz sayfaları yazdır dediğimizde Starboardın içine sadece belirli sayfalar atılmış olur.

    Starboard’da “Dosya” veya “Yerleştir” menüsünden ya da Galeri Widgetinden bir resim dosyası alınırken bazı durumlarda belli resimlerin doğru alınmasına ilişkin sorunlar yaşanmaktadır.

    Bu durumdan önce resim farklı bir biçime dönüştürülür.

    Eğer “.dib” dosya uzantısına sahip sabit resim dosyaları alınırken herhangi bir sorun yaşanırsa dosya uzantısı “.bmp” olarak değiştirilir.

    Bir dosya almayı başlattığınızda eğer dosyayla ilişkili uygulamanın yazdırma iletişim penceresi görüntülenirse StarBoard Belge Yakalama yazıcısını seçip yazdırmayı başlatın.

    Dosya alınırken StarBoard Belge Yakalama yazdırma işini doğrudan iptal etmeyin.

    Eğer yazdırma işi iptal edilirse dosya düzgün alınamayabilir.

  • Starboard yazılımına alınan içeriğin ya da dosyanın bir kısmı görüntülenemediğinde ne yapılabilir?

    Alınacak olan bir dosyada belirtilen yazdırma sayfası boyutu ayarı içeriğin gerektirdiğinden küçükse içeriğin bir kısmı kaybolabilir veya dosya StarBoard Software’e alındığında çok küçük bir yazı tipi boyutunda görüntülenebilir. Bu durumda lütfen dosyanın yazdırma sayfası boyutu ayarının içerik boyutuna uygun olduğundan emin olun.

  • Office belgelerine yapıştırılan nesneleri düzgün biçimde alamıyorum

    Lütfen bu nesneleri Ofis Belgesine bir BMP, JPEG veya PNG verisi olarak yapıştırın.

  • StarBoard'da bir Power Point konusu için klavye kısayolları çalışmamaktadır.

    PowerPoint konusu için StarBoard Software klavye kısayolları devre dışıdır. Bunlar Powerpoint’in kendi içinde kullanılabilirlerdir.

  • StarBoard Software'i bir .yar dosyasına çift tıklayarak çalıştırma gerçekleştirilemiyor ise ne yapılabilir?

    Windows’da bir .yar dosyasına çift tıklayarak StarBoard Software’ı açarsanız fare imleci “meşgul” modda takılı kalabilir. Bu durumda boş bir StarBoard Software açarak yazılım içerisinden .yar dosyalarını yüklemeyi deneyiniz.

  • ET ile ilgili bildirdiğim arızalara geç müdahele ediliyor

    Arızayı bildirdiğiniz süreyi kaydederek, Faz-2 Etkileşimli Tahtalar için sözleşmenin;

    “16.7.2.1. Malın tamir süresi en fazla 10 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.

    16.7.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2’den, fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 4’tan, fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6’dan fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici mali değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.

    16.7.3. Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkansız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.

    16.7.4. Malın tamir süresi 30 günü geçmesi halinde teknik şartnameye uygun yenisi ile değiştirilecektir.”

    maddeleri gereğince işlem yapılacaktır.

Mesleki ve Teknik Eğitim Şubesi

  • Destek eğitim odasında eğitim vermek üzere ücretli öğretmen görevlendirilebilir mi?

    İhtiyacın karşılanmaması durumunda destek eğitim odasında eğitim vermek üzere
    ücretli öğretmen görevlendirilebilir

  • Bir Öğrenci Destek Eğitim Odasında Haftada Kaç Saat Eğitim Alabilir?

    Öğrencinin destek eğitim odasında alacağı haftalık ders saati, haftalık toplam ders saatinin
     %40’ını aşmayacak şekilde planlanır. Bu da yaklaşık 12 saate denk gelmektedir.

  • Destek eğitim alacak öğrenci sayısına göre okulda veya kurumda birden fazla destek eğitim odası açılabilirmi

    Açılabilir

  • Evde Eğitim Hizmetinde Ücretli Öğretmen Görevlendirilebilir mi ?

    Eğitim Verecek Öğretmen İhtiyacı Karşılanamıyorsa Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
    9. Maddesine Göre Görevlendirilebilir

  • Mesleki ve Teknik Eğitim Programı Uygulanan Okullarda Kayıtlı Olan Öğrencilere Evde Eğitim Hizmeti Uygulanırmı

    sadece 9. Sınıf Öğrencileri İçin Eğitim Verilir

  • Evde Eğitim Hizmeti Haftasonu Verilebilir mi?

    Hafta sonu Eğitim Verilebilir

  • Evde Eğitim Hizmetinde İlköğretim ve Ortaöğretim Düzeyinde Haftalık Ders Saati

    İlköğretimde 10 Ortaöğretimde Ortaöğretimde 16 Saatten Az Olmayacak Şekilde Planlanır

Yükseköğretim ve Yurtdışı Birimi

  • Denklik Başvurusu için İstenilen Belgeler Nelerdir?

    UYARI-1
    Başvuru esnasında belgeleri sisteme yüklerken dikkat edilecek hususlar:
    1-Kimlik belgesi, ikamet izin belgesi, geçici koruma belgesi, uluslararası koruma başvuru sahibi kimlik belgesi, uluslararası koruma statü sahibi kimlik belgesi, vatansız kişi kimlik belgesi, pasaport belgelerinden sadece biri.
    2-Belgelerin noter veya Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikler tarafından onaylanmış Türkçe tercümeleri.
    Ara sınıflar için;
    3-Eğitim aldığı son yıla ait onaylı karne, ayrılma belgesi veya varsa diploma.
    Mezunlar için;
    4-Apostil, Apostil olmadığı durumlarda eğitim bakanlığı, dışişleri bakanlığı ya da büyükelçilik onaylı diploma/diploma almaya hak kazandığına dair belgelerin onay/mühür gözükecek şekilde eksiksiz olarak mutlaka yüklenmesi gerekmektedir.
    Aksi halde başvuru sırasında denklik işlemleri iptal edilecektir.
    UYARI-2
    Özel durum kapsamında bir belge yükleyerek başvuruda bulunabilecek kişiler:
    1-Savaş, afet ve/veya sığınma nedeniyle belgelerini ibraz edemeyenler,
    2-Uluslararası Koruyucu Kayıt Başvuru Sahibi ya da Korumu kimliklerinden Herhangi birine sahip olanlar,
    3-Mahkeme kararıyla eğitime kazandırılması seviye tespit ile mümkün olabileceğinin kararı verilenler sadece mevcut olan tek belgelerini yükleyerek başvuruda bulunabilirler.
    UYARI-3
    Bunlara ek olarak aşağıda yer alan durumlar mevcut ise bunların da göz önüne alınarak eklenmesi;
    1-18 yaşından küçükler için, anne/babasının kimlik/pasaportu,
    2-18 yaşından küçük olup da üniversiteye kayıt yaptıracaklar için, veli muvaffakatnamesinin aslı ve onaylı tercümesi(gerek varsa), üniversite ön kayıt belgesi/öğrenci belgesi,
    3-Anne/babası ayrı olanlar için, öğrenci velayetinin başvuru sahibinde olduğuna dair velayetnamenin aslının ve onaylı tercümesi,
    4-Evlenme, boşanma vb. nedenlerle öğrenim belgesi ile kimlik/pasaporttaki soyadında değişiklik var ise, evlilik cüzdanının ve/veya nüfus kayıt örneğinin yüklenmesi
    gerekmektedir.

  • E-Denklik Başvurusu nereden yapılır.

    e-Denklik Başvurusu  « edenklik.meb.gov.tr  «   adresinden yapılmaktadır.

İşyeri Sağlık Güvenlik Birimi

  • İş ekipmanlarının periyodik kontrolü işlemleri öncesinde ve sırasında neler yapmalıyım?

    a) Periyodik kontrol test aşamaları, donanımların güvenli çalıştığının, sağlamlığının ve koruma görevini yaptığının tespiti aşamasıdır. Bu aşamada uygun olmayan bağlantılar, standart dışı olan ve bozulmuş donanım ve cihazlar (elektrik kesicileri, şalterler, röleler, hidroforlar, devridaim motorları, kazanlar vb) beklenmeyen biçimde çalışabilir, çalışmayabilir veya kısadevre yaparak sistemi açabilir. Bu durum periyodik kontrolün ruhuna uygundur ve istenmeyen donanım hatalarından dolayı okul/kurumların güvenliğini sağlamak için son derece önemlidir. 
    b) Okul/kurumunuzda Periyodik kontroller devam ettiği sürece Periyodik Kontrol Uzmanlarına  refakat edecek personeller görevlendirilmelidir.
    c) Periyodik Kontrollerin amacı, tamirat/tadilat/montaj gibi işlemler değildir. Periyodik kontrol uzmanları yaptığı kontrol sırasında görmüş oldukları aksaklıklara müdahale etmezler ve değiştirmezler. Kontrol sırasında görmüş oldukları aksaklıkları raporla, aciliyet durumuna göre sözlü olarak okul/kurum müdürlüğünü bilgilendirirler.
    d) Periyodik Kontrol Raporları, cihaz, donanım ve tesisatların o anki durumuna göre hazırlanıp raporlanmaktadır. 
    e) Elektrikli cihazlar (Bilgisayarlar, Etkileşimli Tahtalar, Yazıcılar vb.) UPS sistemine bağlı bile olsa periyodik kontrol sırasında meydana gelecek elektrik kesintilerinden etkilenmemesi için kontrol bitene kadar kullanılmamalı, fişleri pirizlerden ayrılmalı ve personeller ile öğretmenler bu konuda bilgilendirilmelidir.
    f) Yangın uyarı ve algılama sistemlerinin kontrolü sırasında çalacak sirenlerden dolayı panik ortamının oluşmaması için öğretmen ve öğrenciler önceden bilgilendirilmelidir.
    g) Kontrol sırasında gecikmelerin önüne geçmek için okulun/kurumun tüm birimleri açılmalı yada anahtarları hazır hale getirilmelidir.
    h) Çatı arasında yapılacak kontroller için çatı girişi hazır hale getirilmeli ve gerekiyorsa sağlam ve standartlara uygun güvenli bir merdiven hazır edilmelidir.
    i) Öğrenci sayıları, bina yapım tarihi ve kapalı kullanım alanları ile ilgili kesin bilgiler hazır edilmelidir.
    j) Projeler (Elektrik tesisatı, Sıhhi tesisat, Kalorifer tesisatı, Paratoner tesisatı vb.) varsa hazır edilmelidir.
    k) Kalorifer kazanı yakan ve gerekli iş ve işlemleri yapan çalışanın “Ateşçi Belgesi” hazır edilmelidir.
    l) Periyodik kontrol sonunda verilecek olan raporlarda belirtilen hususlar, “MEBBİS İşyeri Sağlık Güvenlik Birimi Modülü” altında bulunan “Kurum Risk Değerlendirme” sayfasına “Risk Değerlendirme Ekibi” tarafından okul/kurumun riskleri olarak girilmelidir.
    m) “Risk Değerlendirme Ekibi” tarafından “Periyodik Kontrol Raporlarında belirtilen” ve Okul/kurum riskleri olarak girilmiş olan riskler/tehlikeler/tehlike kaynakları ortadan kaldırılmalı veya risk skoru düşürülerek öğrenciler/çalışanlar/ziyaretçiler için güvenli bir ortam sağlanmalıdır.
    n) Periyodik Kontrol sonrasında müdürlüğünüz tarafından yapılacak tamirat, tadilat ve değişikliklerin yeni riskler oluşturmaması için Periyodik Kontrol Uzmanları ile iletişime geçilmelidir.

  • İş ekipmanlarının periyodik kontrolünü yaptırmak istiyorum ne yapmalıyım?

    İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrolünü yaptırmak isteyen Okul/kurum Müdürleri (İşveren) İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz İşyeri sağlık Güvenlik Biriminden talepte bulunmalıdır.

  • İş ekipmanlarının periyodik kontrolü yaptırılmadığı takdirde cezai müeyyidesi var mıdır?

    İş Ekipmanlarının periyodik kontrolünü belirlenen sürelerde yaptırmayan Okul/kurum müdürleri (İşveren) T.C Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından 6331 Sayılı İSG Kanununa Göre Uygulanacak İdari Para Cezaları hükümlerine göre uygulanacak müeyyide ile karşılaşırlar.

  • İş ekipmanlarının periyodik kontrolü yaptırılmadığı takdirde sorumluluk kime aittir?

    Okul ve Kurumlarımızda İşveren sıfatıyla Okul/Kurum Müdürü, İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık Ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği EK-III’de belirtilen sürelerde Okul/Kurumunda bulunan iş ekipmanlarının periyodik kontrollerinin yapılması için müdürlüğümüze başvurmalıdır.

  • İş ekipmanlarının periyodik kontrolünü yapmaya yetkili kişiler kimlerdir?

    Okul ve kurumlarımızda İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrollerini yapmaya yetkili Uzmanlarımız, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılan eğitimlere katılarak yapılan sınavda başarılı olarak EKİPNET sisteminde kaydı oluşturulmuş Elektrik, Metal ve Makine branşlarında uzman kişilerdir.

  • İş ekipmanlarının periyodik kontrolü hangi sürelerde yapılır?

    25/04/2013  tarih ve  28628 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren  İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık Ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği EK-III de belirtilen sürelerde gerçekleştirilir.

  • İş ekipmanları kapsamında hangi ekipmanlar yer alır?

    Bütün okul ve kurumlarımızda bulunabilecek. Elektrik Tesisatı, Topraklama Tesisatı, Paratoner, Akümülatör, Transformatör, jeneratör, Buhar Kazanları, Kalorifer Kazanları, Taşınabilir Gaz Tüpleri (Dikişli, Dikişsiz), Basınçlı Hava Tankları, Kriyojenik Tanklar, Tehlikeli Sıvıların Bulunduğu Tank ve Depolar, Kaldırma ve İletme Ekipmanları (Mobil Vinç, Kule Vinç, Hi Up, JCB), , Havalandırma ve Klima Tesisatı, Yangın Tesisatı ve Hortumlar, Motopomplar, Akışkanlar, Boru Tesisatı, Yangın Söndürme Cihazları, Yangın algılama ve Alarm sistemleri

  • İş ekipmanlarının periyodik kontrolü nedir?

    Okul ve kurumlarımızda kullanılan iş ekipmanlarını tehlike kaynağı olmaktan uzaklaştırarak ortaya çıkabilecek bütün risklerden öğrenci, öğretmen ve diğer çalışanlarımızı korunmak için 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 30 ve 31. Maddelerine göre çıkartılmış İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık Ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde öngörülen aralıklarda ve belirtilen yöntemlere uygun olarak, müdürlüğümüz yetkili uzmanlarınca yapılan kontrol, muayene, deney ve test faaliyetleridir.

  • Kişisel Koruyucu Donanım (KKD) nedir?

    Kişisel Koruyucu Donanım (KKD);
    1) Kişilerce bir veya birden fazla sağlık ve güvenlik riskine karşı korunmak amacıyla giyilmek veya tutulmak üzere tasarlanmış ve imal edilmiş donanımı,
    2) Koruma işlevi için gerekli olan değiştirilebilir parçaları,
    3) Kişilerce giyilmeyen veya tutulmayan, donanımı bir dış cihaza veya uygun bir ankraj noktasına bağlamak amacıyla tasarlanmış, bir yapıya kalıcı olarak bağlanmayan ve kullanım öncesinde sabitlenmesine gerek duyulmayan bağlantı sistemlerini ifade eder.

    Kişisel koruyucu donanım, risklerin, toplu korunmayı sağlayacak teknik önlemlerle veya iş organizasyonu ve çalışma yöntemleriyle önlenemediği, tam olarak sınırlandırılamadığı durumlarda kullanılır. Kişisel koruyucu donanım, iş kazası ya da meslek hastalığının önlenmesi, çalışanların sağlık ve güvenlik risklerinden korunması, sağlık ve güvenlik koşullarının iyileştirilmesi amacıyla kullanılır. İşveren, toplu korunma tedbirlerine, kişisel korunma tedbirlerine göre öncelik verir.
    Kişisel koruyucu donanımlar, işveren tarafından ücretsiz verilir, imalatçı tarafından sağlanacak kullanım kılavuzuna uygun olarak bakım, onarım ve periyodik kontrolleri yapılır, ihtiyaç duyulan parçaları değiştirilir, hijyenik şartlarda muhafaza edilir ve kullanıma hazır bulundurulur. İşveren, kişisel koruyucu donanımları hangi risklere karşı kullanacağı konusunda çalışanı bilgilendirir. İşveren, kişisel koruyucu donanımların kullanımı konusunda uygulamalı olarak eğitim verilmesini sağlar. Kişisel koruyucu donanımlar, istisnai ve özel koşullar hariç, sadece amacına uygun olarak kullanılır. Kişisel koruyucu donanımlar çalışanların kolayca erişebilecekleri yerlerde ve yeterli miktarlarda bulundurulur.
    Çalışanlar, Kişisel koruyucu donanımları talimatlara uygun olarak kullanılmalıdır. Talimatlar çalışanlar tarafından anlaşılır olmak zorundadır.

  • İş Kazası bildirimi nasıl yapılır?

    İş Kazası bildirimi kazanın olduğu tarihten itibaren 3 (üç) iş günü içinde e-bildirge sorumlusu tarafından SGK’ya yapılmalıdır. 

  • İş Kazası nedir?

    5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 13. Maddesine göre İş kazası;
    a) Sigortalının işyerinde bulunduğu sırada,
    b) İşveren tarafından yürütülmekte olan iş nedeniyle sigortalı kendi adına ve hesabına bağımsız çalışıyorsa yürütmekte olduğu iş nedeniyle,
    c) Bir işverene bağlı olarak çalışan sigortalının, görevli olarak işyeri dışında başka bir yere gönderilmesi nedeniyle asıl işini yapmaksızın geçen zamanlarda,
    d) Bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki emziren kadın sigortalının, iş mevzuatı gereğince çocuğuna süt vermek için ayrılan zamanlarda,
    e) Sigortalıların, işverence sağlanan bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş gelişi sırasında,
    meydana gelen ve sigortalıyı hemen veya sonradan bedenen ya da ruhen engelli hâle getiren olaydır.

  • Sağlık gözetiminden doğan maliyet kim tarafından karşılanır?

    Sağlık gözetiminden doğan maliyet ve bu gözetimden kaynaklı her türlü ek maliyet işverence karşılanır, çalışana yansıtılamaz.

  • Sağlık gözetimi nedir?

    İşveren;
    a) Çalışanların işyerinde maruz kalacakları sağlık ve güvenlik risklerini dikkate alarak sağlık gözetimine tabi tutulmalarını sağlar.
    b) Aşağıdaki hallerde çalışanların sağlık muayenelerinin yapılmasını sağlamak zorundadır:
    1) İşe girişlerinde.
    2) İş değişikliğinde.
    3) İş kazası, meslek hastalığı veya sağlık nedeniyle tekrarlanan işten uzaklaşmalarından sonra işe dönüşlerinde talep etmeleri hâlinde. 

  • Ramak kala olay nedir?

    İşyerinde meydana gelen; çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olduğu halde zarara uğratmayan olayı ifade eder.
    Her olay sonunda doldurulan form ramakkala50@gmail.com adresine gönderilir. (Form http://nevsehirisg.meb.gov.tr/ adresi dokümanlar bölümünde bulunabilir.)

  • Acil durum planı nedir?

    İşyerlerinde meydana gelebilecek acil durumlarda yapılacak iş ve işlemler dahil bilgilerin ve uygulamaya yönelik eylemlerin yer aldığı plandır.
    Acil durum planı, tüm işyerleri için tasarım veya kuruluş aşamasından başlamak üzere acil durumların belirlenmesi, bunların olumsuz etkilerini önleyici ve sınırlandırıcı tedbirlerin alınması, görevlendirilecek kişilerin belirlenmesi, acil durum müdahale ve tahliye yöntemlerinin oluşturulması, dokümantasyon, tatbikat ve acil durum planının yenilenmesi aşamaları izlenerek hazırlanır.

  • Okul ve kurumlarda çalışanların İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimleri nasıl yapılmaktadır?

    İşveren, çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini almasını sağlar. Bu eğitim özellikle; işe başlamadan önce, çalışma yeri veya iş değişikliğinde, iş ekipmanının değişmesi halinde veya yeni teknoloji uygulanması hâlinde verilir. Eğitimler, değişen ve ortaya çıkan yeni riskler de dikkate alınarak aşağıda belirtilen düzenli aralıklarla tekrarlanır:
    a) Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde yılda en az bir defa.
    b) Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde iki yılda en az bir defa.
    c) Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde üç yılda en az bir defa.

  • Risk değerlendirmesi ekibi nasıl oluşturulur?

    Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur.
    a) İşveren veya işveren vekili.
    b) Okulda/Kurumda bulunması halinde işyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
    c) İşyerindeki çalışan temsilcileri.
    ç) İşyerindeki destek elemanları.
    d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlardan oluşur.

  • Risk değerlendirmesi nedir?

    İşyerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine yol açan faktörler ile tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması amacıyla yapılması gerekli çalışmaları ifade eder.

  • Onaylı defter nedir?

    İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyeler ile gerekli görülen diğer hususların yazıldığı, seri numaralı ve sayfaları bir asıl iki kopyalı şekilde düzenlenmiş her işyeri için tek olan defteri ifade eder.

  • Okul/Kurumlarda, İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili çalışan temsilcisi nasıl seçilir?

    İşveren; işyerinin değişik bölümlerindeki riskler ve çalışan sayılarını göz önünde bulundurarak dengeli dağılıma özen göstermek kaydıyla, çalışanlar arasında yapılacak seçim veya seçimle belirlenemediği durumda atama yoluyla, aşağıda belirtilen sayılarda çalışan temsilcisini görevlendirir:
    a) İki ile elli arasında çalışanı bulunan işyerlerinde bir.
    b) Ellibir ile yüz arasında çalışanı bulunan işyerlerinde iki.
    c) Yüzbir ile beşyüz arasında çalışanı bulunan işyerlerinde üç.
     (2) Birden fazla çalışan temsilcisinin bulunması durumunda baş temsilci, çalışan temsilcileri arasında yapılacak seçimle belirlenir.
    (3) Çalışan temsilcileri, tehlike kaynağının yok edilmesi veya tehlikeden kaynaklanan riskin azaltılması için, işverene öneride bulunma ve işverenden gerekli tedbirlerin alınmasını isteme hakkına sahiptir.
    (4) Görevlerini yürütmeleri nedeniyle, çalışan temsilcileri ve destek elemanlarının hakları kısıtlanamaz ve görevlerini yerine getirebilmeleri için işveren tarafından gerekli imkânlar sağlanır.
    (5) İşyerinde yetkili sendika bulunması hâlinde, işyeri sendika temsilcileri çalışan temsilcisi olarak da görev yapar.

  • Çalışan temsilcisi kimdir?

    İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalara katılma, çalışmaları izleme, tedbir alınmasını isteme, tekliflerde bulunma ve benzeri konularda çalışanları temsil etmeye yetkili çalışanı ifade eder.

  • İlkyardımcı nasıl belirlenir?

    Az tehlikeli mesleklerde 20 çalışana 1 ilkyardımcı, tehlikeli mesleklerde 15 çalışana 1 ilkyardımcı, çok tehlikeli mesleklerde 10 çalışana 1 ilkyardımcı ve personel sayısı daha az olan Okul/Kurumlarda en az 1 ilkyardımcı görevlendirilir.

  • Destek elemanı kimdir nasıl görevlendirilir?

    Asli görevinin yanında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ilk yardım ve benzeri konularda özel olarak görevlendirilmiş uygun donanım ve yeterli eğitime sahip kişiyi ifade eder.
    İşveren; işyerlerinde tehlike sınıflarını tespit eden Tebliğde belirlenmiş olan çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 30 çalışana, tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 40 çalışana ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 50 çalışana kadar;
    a) Arama, kurtarma ve tahliye,
    b) Yangınla mücadele,
    c) İlk yardım
    konularının her biri için uygun donanıma sahip ve özel eğitimli en az birer çalışanı destek elemanı olarak görevlendirir. İşyerinde bunları aşan sayılarda çalışanın bulunması halinde, tehlike sınıfına göre her 30, 40 ve 50’ye kadar çalışan için birer destek elemanı daha görevlendirir.
     İşveren, ilkyardım konusunda 22/5/2002 tarihli ve 24762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İlkyardım Yönetmeliği esaslarına göre destek elemanı görevlendirir.

  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulunun çalışma usulü nasıldır?

    Kurullar ayda en az bir kere toplanır. Ancak kurul, işyerinin tehlike sınıfını dikkate alarak, tehlikeli işyerlerinde bu sürenin iki ay, az tehlikeli işyerlerinde ise üç ay olarak belirlenmesine karar verebilir.

  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu kimlerden oluşur?

    Kurul aşağıda belirtilen kişilerden oluşur:
    a) İşveren veya işveren vekili,
    b) Okulda/Kurumda bulunması halinde İş güvenliği uzmanı,
    c) Okulda/Kurumda bulunması halinde İşyeri hekimi,
    ç) İnsan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi,
    d) Bulunması halinde sivil savunma uzmanı/ Sivil Savunmadan sorumlu personel
    e) Bulunması halinde formen, ustabaşı veya usta,
    f) Çalışan temsilcisi, işyerinde birden çok çalışan temsilcisi olması halinde baş temsilciden oluşur.

  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu hangi durumlarda oluşturulur?

    Elli ve daha fazla çalışanın bulunduğu ve altı aydan fazla süren sürekli işlerin yapıldığı işyerlerinde işveren, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalarda bulunmak üzere kurul oluşturur. 

  • İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu nedir?

    20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamına giren, elli ve daha fazla çalışanın bulunduğu ve altı aydan fazla süren sürekli işlerin yapıldığı işyerlerinde kurulması zorunlu kuruldur. 

İnsan Kaynakları Şubesi

  • Doğum öncesi izinlerimi doğum sonrasına nasıl aktarabilirim?

    Doğum öncesi 32.haftada doktor tarafından çalışılabilir raporu alınması şartı ile 5 haftalık doğum öncesi izin doğum sonrasına aktarılır.Doğum öncesi iznin aktarılması için fiili çalışma şarttır.Öğretmenlerin yaz tatiline ve on beş tatile denk gelen doğum öncesi izinleri doğum sonrasına aktarılmaz.

  • Doğum sebebi ile aylıksız izin hakkım ne kadar?

    Doğum sonrası analık izin süresi bitiminden itibaren 24 aydır.

  • Aylık derece-kademe terfileri ne zaman yapılmaktadır?

    Her ay başında düzenli olarak derece kademe terfileri yapılmaktadır.

  • Yeşil pasaport hakkından hangi yakınlarım faydalanabilir?

    Hak sahibi personelin eş ve çocukları faydalanabilir. 18 yaş üstü çocuklar için üniversitede okuduğuna dair  öğrenim belgesi verilmesi zorunludur.

  • Yeşil pasaport almak için neler gerekli?

    Hak sahibi personelin 3,2, ve 1 lik kadroyu haketmesi şartı ile Müdürlüğümüze nüfus cüzdanı ile müracaat etmesi gerekmektedir.

  • Öğretmenler ne zaman emekli olabilir?

    Öğretmenler emeklilik için gerekli yaş ve hizmet yılı şartını doldurduktan sonra; haziran ve temmuz aylarında emekli olabilirler.

  • Özlük dosyamda yer alan disiplin cezaları yasal süresini doldurdu, nasıl sildirebilirim?

    Disiplin cezaları için hangi tarihte alındığı ayrıntılı bir şekilde dilekçeye yazılarak görev yapılan kurumu müdürlüğüne verilir, ilgili okul/kurum müdürlüğünce görüş bildirilerek Milli Eğitim Müdürlüğüne üst yazı ile gönderilir.

  • Zorunlu hizmet bölgesinde çalışıyorum, zorunlu hizmet terfisi alamıyorum neden?

    06.05.2010 tarihinden sonra zorunlu hizmet bölgesine atanan ve zorunlu hizmete tabi olan personellerin zorunlu hizmet terfisinden yararlanabilir.

  • 8 Yıllık terfim yapılmadı neden?

    E Personel Modülünden her ay düzenli olarak 8 yıllık terfi hakeden personel listesi alınır, personellerin durumu incelenir (aylıksız izin, ceza vb.) hakediş tarihi tespit edilerek onaya sunulur.

  • Mahalli Hizmetiçi eğitime katıldım, belgemi nasıl alabilirim?

    Eğitimin tamamlanıp katılım durumu modüle işlendikten sonra, hizmetiçi eğtim modülünden faaliyet değerlendirme anketi doldurulup belge alınabilir.

  • Mahalli Hizmetiçi eğitime katıldım, belgemi ne zaman alabilirim?

    Eğitimin bitim tarihinden sonra 3 iş günü geçip, katılım durumu modüle işlendikten sonra

  • İlk atama öğretmen başvurusu için şahsen gelmem gerekli mi?

    Adaylar, elektronik ortamda yaptıkları başvuruları ve bu başvurulara ilişkin “Elektronik Başvuru Formunun” çıktısını, şahsen ya da noter aracılığıyla vekâlet verecekleri kişiler vasıtasıyla il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine onaylatacaktır.

  • İlk atama öğretmen başvuruları onaylama esnasında hangi belgeler istenmektedir?

    1-Diploma veya mezuniyet belgesi aslı ve fotokopisi
    2-Varsa formasyon belgesi
    3-Yurt dışı üniversitelerden mezun adaylar için denklik belgesi
    4-Felsefe branşına başvuran adaylar için aldıkları Mantık, Psikoloji, Felsefe, Sosyoloji derslerine ilişkin belge

  • Ücretli öğretmenlik için farklı illeri tercih edebilir miyim?

    Hayır. Ücretli öğretmenlik başvurularında birden fazla il seçimi yapılamamaktadır

  • Ücretli öğretmenlik için birden fazla tercih yapabilir miyim?

    Ücretli öğretmenlik başvurularında tek il seçilmek kaydıyla birden fazla ilçe ve birden fazla branşa başvuru yapılabilmektedir

  • Ücretli öğretmenlik başvurusu ne zaman yapılmaktadır?

    Ücretli öğretmenlik başvuruları dönemlik olarak yapılmakta olup 1.dönem başvuruları eylül ayından itibaren 1.dönemin son gününe kadar yapılabilmektedir. 2.Dönem başvuruları ise yarıyıl tatili içerisinde başlayarak eğitim öğretimin son gününe kadar yapılabilmektedir.

  • Ücretli öğretmenlik başvuruları nasıl yapılmaktadır?

    Ücretli öğretmenlik başvuruları e-Devlet sistemi üzerinden yapılmaktadır

Özel Öğretim Kurumları Şubesi

  • Ücret ilanı MEBBİS modülüne nasıl girilir?

    MEBBİS Özel Öğretim Kurumları Modülünden "Kurum Ücret İlanı Giriş" menüsünde  açılan pencerede eğitim öğretim yılı seçilir ve ücret ilan girişi yapılarak aynı sayfanın sol üst kısmından kaydet butonuna tıklanarak kaydedilir. Ayrıca MEBBİS modülünden alınan çıktının bir örneği bağlı bulunulan MEM' e gönderilir.

  • Özel kurumda çalışmakta iken Kamuya atananlar hizmet cetvelini nasıl alabilir?

    Özel kurumun bulunduğu ilin MEM' e dilekçe ile başvurmanız halinde hizmet cetveli adresinize gönderilir. Dilekçenizde e- posta adresinizi belirtmeniz durumunda isteğe göre e- posta olarakta gönderilebilir.
    ( Dilekçenizde çalıştığınız kurumun adı hangi yıllar arasında çalıştığınız T.C numaranızın olmasına dikkat etmelisiniz.)

  • Özel yurtların yemek, temizlik vs. hizmetlerini denetimi yapılıyor mu?

    Kurumların denetimleri öğretim yılı içerisinide en az iki kez yapılır.  Ayrıca şikayet olması durumunda Milli Eğitim Müdürlüğünce konuya ilişkin inceleme ve gerekirse soruşturma başlatılır.

  • Özel yurda kaydoldum KYK yurdu çıktı kaydımı sildirsem verdiğim ücreti geri alabilir miyim?

    Kurumua kayıt yaptıran öğrencilerden 15 Eylül tarihine kadar ayrılanlardan yıllık ücretin % 10' u, sonrasında ayrılanlardan ise kaldığı aylar ve içinde bulunan ayın tamamı ve kalan aylara ait ücretin % 30' u  alınır.Geriye kalan tutar bir ay içerisinde iade edilir ve hizmet sunum taahhütnamesi feshedilir.

  • Özel Yurtta yönetim memuru olarak görev yaparken aynı zamanda belletici olmak mümkün mü?

    Özel Barınma Hizmetleri Yönetmeliğine göre yurt yönetim memuru aynı zamanda belleticilik yapabilir.

  • Özel Yurtlarda rehber öğretmen çalıştırılması mecburi mi?

    Ortaokul  öğrenci yurtlarında rehber öğretmen zorunludur. Ortaöğretim ve Yükseköğretim yurtlarında isteğe bağlıdır.

  • İlinizde özel öğrenci yurdu var mı?

    İlimizde ortaöğretim kız ve erkek  özel öğrenci yurtları ile yükseköğretim kız ve erkek özel öğrenci yurdu mevcuttur.

  • KPSS öğrencisi özel öğretim kurslarından eğitim alabilir mi?

    Özel Öğretim kurslarının programları amaç ve seviyesi özel öğretim kurumlarının çerçeve programına göre hazırlanmaktadır. Bakanlığımızın onayına sunulan Özel Öğretim kurslarının programları Matematik 1-2-3-4 bilim grubunda faaliyet göstermektedir. Bunların seviyesi 9. sınıf ile 12 sınıf lise öğrencilerini kapsamakta olup KPSS öğrencilerine eğitim verilmemektedir.

  • Nevşehirde özel ders alabileceğimiz kurs var mı?

    İlimizde KPSS kursu, İngilizce Dil Öğretim Kursu olmak üzere farklı programlar uygulayan muhtelif kurslar bulunmakla birlikte Matematik Bilim Grubunda eğitim alabileceğiniz özel öğretim kursu bulunmaktadır.

  • MTSK' larda usta öğreticisi olmak için gerekli şartlar nelerdir?

    İlk yardım dersi için İlk Yardım Yönetmeliği kapsamında alınmış ilk yardım eğitmeni sertifikası veya ilk yardım kurs bitirme belgesi ile birlikte eğiticilerin eğitimi kurs bitirme belgesi sahibi olmak,
    Trafik ve çevre dersi  ile trafik adabı dersi için; en az üç yıllık sürücü belgesi sahibi olmak şartıyla,  Üniversitelerin trafik ve çevre bilgisi ile ilgili alanlarından mezun olmak,
     Bakanlık veya millî eğitim müdürlüklerince verilmiş “Trafik ve Çevre Öğreticiliği Belgesi” sahibi olmak,
    gerekir.
     Araç tekniği dersi için; Üniversitelerin otomotiv bölümleri lisans veya ön lisans mezunu olmak,
     Bakanlık veya millî eğitim müdürlüklerince verilmiş “Araç Tekniği Öğreticiliği Belgesi” veya “Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Belgesi” sahibi olmak, gerekir.
     Direksiyon eğitimi dersi için;
    Üniversitelerin direksiyon eğitimi ile ilgili alanlarından ön lisans veya lisans mezunu olup öğreticilik yapacağı sınıftan sürücü belgesi sahibi olmak,
    En az ortaöğretim mezunu olup öğreticilik yapacağı sınıftan en az üç yıllık sürücü belgesi sahibi olmaları koşuluyla Bakanlık veya millî eğitim müdürlüklerince verilmiş “Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Belgesi”ne sahip bulunmak (Herhangi bir sınıftan “Direksiyon Eğitimi Öğreticiliği Belgesi” bulunanlar başka bir sınıf sürücü belgesi aldığında bir yıl sonra yeni sertifika grubunda eğitim verebilir.

  • Lise mezunu MTSK' larda usta öğretici olabilir mi?

    Yalnızca direksiyon usta öğreticisi olarak görev alınabilir. Diğer dersler için en az yüksekokul mezunu olma şartı aranır.

  • Sürücü kurslarında çalışan idareci, öğretmen ve diğer personelin sosyal güvenceleri nasıl sağlanmaktadır?

    Sürücü kurslarında çalışan personelin sosyal güvenceleri 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre güvence altına alınmıştır.

  • Uygulama (Direksiyon) sınavlarında değerlendirme nasıl yapılmaktadır?

    Direksiyon uygulama sınavları Ek-3 ve Ek- 4’te belirtilen “sınav esnasında değerlendirilecek durumlara” göre değerlendirilmektedir.

  • "Sürücü Kursuna kaydolduktan sonra tayini çıkan biri , kaydını sildirdiğinde ödediği ücreti geri iade alabilir mi? "

    Sürücü kursundan herhangi bir eğitim almamışsa, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 56’ncı maddesine göre belirlenen miktarlarda ücret iadesi alınabilir. Bu maddeye göre eğitim almayan kursiyer, ücretin yüzde 10’unu ödedikten sonra kalan ücreti alabilmektedir.

  • MTSK Modülü nedir? Bu modüle kimler kayıtlıdır?

    Özel MTSK Modülü; Sürücü kurslarının iş ve işleyişleri ile ilgili bütün işlemlerin yapıldığı MEBBİS sistemi üzerinden işlemlerini sürdüren bir modüldür. Bu Modüle her türlü sürücü sertifikası almak isteyen kursiyerlerle sürücü kursunda görevli personel kayıtlıdır. Ayrıca sürücü kurslarına ait eğitim araçları ile eğitim alanları ve direksiyon eğitim simülatörü de bu modüle kayıtlıdırlar.

  • Uygulama (Direksiyon) sınavlarında kimler görev alabilir? Bu sınavlarda görev alma şartları nedir?

    Özel Motorlu Taşıt sürücüleri Kursu Yönetmeliğine göre belirtilen şartların taşınması gerekmekte olup ayrıca görev alma şatlarının bu yönetmeliğe göre uygun olmasına dikkat edilmelidir.

  • Bir kursiyer için uygulama (Direksiyon) sınav süresi en az kaç dakikadır?

    Direksiyon uygulama sınavlarında bir kursiyerin sınav süresi en az 30 dakikadır.

  • MTSK sınavlarında görevlendirmeyi kim yapıyor?

    Görevlendirmeler MEBBİS modülü üzerinden hizmet sınıflarına göre BAKANLIK tarafından yapılmaktadır.

  • MTSK sınavlarında komisyon üyeliği görevini almak için ne yapılmalı?

    Belgelerin mevcut olması (ehliyet fotokobisi, MTS sınav sorumlusu belgesi ile hizmetiçi tamamlama belgesi) halinde kişisel MEBBİS modülüne  sınav talebinde bulunulur. Sınav görevinin onaylanmaması durumunda sistem kişiyi pasife atmaktadır. İlgilinin sınav görevi için aynı modülden onay vermesi gerekmektedir.

  • E- sınavda başarısız olan biri ikinci sınava ne zaman girebilir?

    Teorik sınava elektronik sınav (e-Sınav)’la girmek isteyen kursiyerler sınavda başarısız olmaları durumunda bir sonraki sınav için en erken 15 gün, en geç 45 gün içinde randevu alarak sınava girmek zorundadırlar. Belirtilen süreler içerisinde sınava girmeyen kursiyer bir sınav hakkını kullanmış sayılır.

  • Teorik ve uygulama sınavlarından başarılı olunduğunda sertifikanın ehliyete çevrilme süresi var mı?

    Sertifikaların ehliyete dönüştürülme süresi 2 yıldır. Bu süre zarfında ehliyet almayan kişiler kursa yeniden kayıt yaptırmak zorundadır.

  • Teorik sınav kaç yıl geçerlidir?

    Yazılı (teorik) sınavda başarılı olan kursiyer sınavların açıklandığı tarihten sonra direksiyon uygulama sınavına girmesi gerekmektedir. Dört kez üst üste direksiyon uygulama sınavına girmeyen veya sınavda başarısız olan kursiyerler haklarını kullandıkları için kayıtları silinmektedir. Tekrar kursa kayıt olmaları gereki

  • Sınav günü sağlık sorunlarından dolayı sınava girilmediği durumda sınav hakkı yanar mı?

    MTSK sınavlarına girmeyen kursiyerler sınav haklarını kullanmış sayılacaklarından sınava girmeleri tavsiye edilir. Sınava girememişlerse rapor alarak sınav günü akşamına kadar belgesini sürücü kursuna vermesi durumunda dört sınav hakkını kullandıktan sonra kendilerine bir sınav hakkı daha verilmektedir.

  • İlkokul mezunuyu ehliyet alabilir miyim?

    Öğrenim durumu itibarıyla en az ilkokul düzeyinde eğitim almış olanlar sürücü belgesi alabileceklerdir. 

  • MTS Kursuna kayıt yaptırmak için hangi belgeler gerekmektedir?

    Kurslara kaydolacak kursiyerlerden aşağıda belirtilen bilgi ve belgeler istenir.
    a) Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı kursiyerlerden;
    1) T.C. kimlik numarası,
    2) Diploma veya diploma yerine geçen belge veya kamu kurum/kuruluşlarından alınan öğrenim durumunu bildirir belgenin aslının görülerek kurs müdürlüğünce onaylı örneği,
    3) Son altı ayda çekilmiş bir adet vesikalık fotoğraf,
    4) Pratisyen tabip veya uzman tabip tarafından verilen sürücü olur sağlık raporu,
    5) Sürücü belgesi almasına engel teşkil edecek bir sabıka kaydının olmadığına dair yazılı beyanı (Kurslara kaydolacak kursiyerlerin, sürücü belgesi almasına engel teşkil edecek bir sabıka kaydının olmadığına dair yazılı beyanları Bakanlık tarafından yetkili adlî mercilerden teyit edilir. Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen kursiyerler sınava alınmazlar, sınava alınmış olsalar dahi sınavları geçersiz sayılır.),
    6) Sahip olduğu sürücü belgesi dışında belge alacaklar için mevcut sürücü belgesinin veya sürücü sertifikasının fotokopisi.
    b) Yabancı uyruklu kursiyerlerden;
    1) Pasaportun noter tasdikli Türkçe tercümesi,
    2) Türkiye’de altı aydan fazla kalacağını gösteren ikametgâh izni veya öğrenim vizesi,
    3) Öğrenim belgesinin noter tasdikli Türkçe tercümesi,
    4) Pratisyen tabip veya uzman tabip tarafından verilen sürücü olur sağlık raporu,
    5) Son altı ayda çekilmiş bir adet vesikalık fotoğraf,
    c) 2918 sayılı Kanunun 118 inci maddesi gereği sürücü belgeleri iki ay süre ile geri alınması sebebiyle eğitime tabi tutulacaklardan sürücü belgesinin geri alındığına dair belge istenir.

  • "Sınavda başarısız olunan durumda eğitim almak için ücret ödenmesi gerekli mi kaç kere daha sınava girme hakkı var?"

    Teorik derslerin eğitimini tamamlayıp sabıka kaydı beyanı doğruluğunun tespiti işlemi sonuçlandırılan ve ilçe onay işlemi tamamlanan kursiyerler teorik eğitim sınavına girerler. Direksiyon eğitimi dersini tamamladıktan sonra kurs tarafından sınava girmesi uygun görülen ve sınavdan en az bir hafta önce Özel MTSK Modülü üzerinden onay verilen kursiyerler, direksiyon eğitimi dersi sınavına girerler. Teorik ve direksiyon eğitimi dersi sınavlarına herhangi bir nedenle girmeyenlerle teorik sınavda başarısız olanlar, yeniden kursa devam etmeksizin ve kurs ücreti ödemeden aralıksız üç kere daha sınavlara girebilirler. Direksiyon eğitimi dersi sınavına girip başarısız olan kursiyerler ise başarısız oldukları her sınavdan sonra kayıtlı oldukları kurstan, ilan edilen ders ücretini ödemeleri ve en az iki saat direksiyon eğitimi dersi almaları şartıyla toplam üç sınav dönemi daha sınavlara girebilirler.

  • MTSK 'da derslere devam zorunluluğu var mı?

    Kursa kayıt olan kursiyerlerin kursa devam etmeleri esastır. Teorik derslerin toplam ders saati sayısının 1/5'inden fazla derse devam etmeyenlerin kurstan kayıtları silinir.
    Direksiyon eğitimi ders saati sayısının 1/5'i veya daha az devam etmeyenler için bir defaya mahsus olmak üzere kursiyerin durumu da dikkate alınarak o eğitim döneminde kurs müdürünün uygun göreceği bir zamanda devam etmediği süre kadar telafi programı uygulanır. Direksiyon eğitimi dersi telafi programları için kursiyerlerden devam ettikleri derslerin ücreti alınır. Direksiyon eğitimi dersinin telafi programına da devam etmeyenlerin kurstan kayıtları silinir. Ayrıca kurumların teorik ve direksiyon eğitimleri MEM tarafından görevlendirilen personel tarafından denetimleri yapılır derse devam etmeyenler tespit edilerek kurstan kayıtlarının silinmesi sağlanır.

  • Özel Motorlu Taşıt Kursu Açmak için ne yapmalıyım?

    5580 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrası ile Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5 inci maddesinde belirtilen kurucu veya kurucu temsilcisine ait şartları taşıyanlardan kurs açmak isteyenler, ilan tarihinden itibaren yedi gün içerisinde;                            
     a) Kurs açmak istediği il ve ilçeyi, kurucu gerçek kişi ise kurucunun, kurucu tüzel kişi ise kurucu temsilcisinin  kimlik bilgilerini ve adresini,
    b) O yıl için belirlenen brüt asgari ücret tutarındaki başvuru ücretinin başvuru yaptığı ilin döner sermaye işletmesi tarafından bankada açılan hesaba yatırıldığına dair banka dekont numarasını,                                                                                                                                                                                                            c) Öğrenim durumu bilgilerini Bakanlığın internet sayfasında yer alan başvuru ekranından girerek müracaat eder.   Elektronik ortamda yapılan başvurunun geçerli olabilmesi için; kurucu veya kurucu
    temsilcisinin, internet sayfasına girilen bilgilerin belge asıllarını başvuru süresinin bitim
    tarihinden itibaren beş iş günü içinde kurs açma başvurusu yaptığı il/ilçe millî eğitim
    müdürlüğüne ibraz etmesi ve il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce iki iş günü içinde belgeler
    incelenerek uygun görülen başvuruların onaylanması gerekir. Başvuru şartlarını taşımayanların
    veya belgeleri eksik olanların talepleri işleme alınmaz. İl/ilçe millî eğitim müdürlüğünce
    onaylanan başvuruların listesi, onay tarihinden itibaren beş iş günü süre ile Genel Müdürlüğün
    internet sayfasında yayınlanır. Bu sürenin bitiminden itibaren beş iş günü içinde başvuru
    listelerine il/ilçe millî eğitim müdürlükleri aracılığıyla itiraz edilebilir. Yapılan itiraz Genel
    Müdürlüğe iletilir ve Genel Müdürlüğün verdiği karara göre işlem yapılır. Başvurular
    başvurunun yapıldığı yıl için geçerlidir.

  • Eğitim alınan kurumdan ayrılıp başka bir rehabilitasyon merkezine kayıt yaptırmak mümkün mü?

    (1) Özel eğitim okulunun özel eğitim ve rehabilitasyon birimi ile özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine kaydolan  engelli bireyler, en az bir ay devam ettikten sonra isteğe bağlı olarak kurumdan ayrılacağını ve başka bir kurumdan eğitim alacağını, kurum müdürlüğüne ya da il veya ilçe millî eğitim müdürlüğüne kendisi ya da veli/vasileri bir dilekçeyle bildirir. Yapılan bildirim kurum veya il/ilçe millî eğitim müdürlüğünce Engelli Birey Modülüne işlenir ve bu birey için bildirimin yapıldığı ayı takip eden ayda kayıtlı olduğu kurum tarafından ders girişi yapılmaz.
    (2) Birey, kurumdan ayrılacağı ay içinde hiç eğitim almamış ise kurum tarafından  engelli Birey Modülünden ilgilinin yazılı olarak yaptığı kurumdan ayrılma başvuru tarihinden itibaren kaydı silinir. Ancak,  engelli birey kurumdan ayrılacağı ay içinde eğitim almış ise engelli Birey Modülünden kayıt silme işlemi il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünce bir sonraki ayın ilk  üç iş gününden sonra gerçekleştirilir.
    (3) Kurumdan ayrılan bireyin özel eğitim değerlendirme kurulu raporunun aslı veya örneği, geçmiş eğitim yaşantısıyla ilgili gelişim ve BEP dosyası, aylık performans değerlendirme formları ile etkinlik örneklerini içeren belgelerin bir örneği yeni kurum müdürlüğünün isteği üzerine beş iş günü içinde gönderilir.

  • Rehabilitasyon merkezine kayıt esnasında hangi belgeler istenmektedir?

     Engelli bireylerin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezine kaydı Engelli Birey Modülü üzerinden yapılır.
     Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerine kayıt olacak  engelli bireylerden veya veli/vasilerinden;
    a) T.C. kimlik numarası,
    b) Rehberlik ve araştırma merkezi tarafından verilecek özel eğitim değerlendirme kurul raporu ile özel eğitim değerlendirme kurulu eğitim planı,
    c) Bireyin varsa geçmiş eğitim yaşantısıyla ilgili gelişim ve BEP dosyası ile etkinlik örneklerini içeren son belge ve bilgiler,
    ç) İki adet fotoğraf, istenir.

  • "Rehabilitasyon merekezinden ayrılan biri adına fatura kesilip kesilmediği nasıl anlaşılır? İliniz tarafından bunun denetimi yapılıyor mu?"

    Rehabilitasyon Merkezlerine aylık ödeme yapıldıktan sonra kamera denetimi için oluşturulan komisyon ekibimiz belirtilen tarihte belirtilen öğretmen ile ders verilmesi gereken öğrenci ile derse girip girmediği öğrencinin eğitim alıp almadığı kontrol edilerek denetlenir. Eğitim almadığı halde fatura kesilmesi durumunda yasal işlem başlatılır kuruma kamu zararı çıkarılarak öğrenci adına kesilen faturanın kurum tarafından ödenmesi sağlanır.

  • Rehabilitasyon merkezlerinde ödemeye esas belgeler nelerdir?

    MEBBİS modülünden alınmış İl/İlçe tarafından onay verilmiş öğrenci listesi, her öğrenci için ayrı ayrı düzenlenmiş fatura, SGK borcu yoktur belgesi, Muhasebe Müdürlüğünden alınmış vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belge.

  • Rehabilitasyon merkezinden ücretsiz faydalanma süresi nekadar devam eder?

    Kurumunuzdan kaydınızı sildirmediğiniz sürece ve RAM' dan alınan raporun geçerlilik süresi devam ettikçe ücretsiz okuma hakkından faydalanılabilirsiniz.

  • Rehabilitasyon Merkezlerinde çalışmak üzere verilen Uzman öğretici yetiştirme kursuna nasıl başvurulabilir?

    Bakanlığın belirlediği tarihlerde ve belirtilen yerde herhangi bir rehabilitasyon merkezinde çalışmanız şartı ve çalışmamanız durumunda sözleşme imzalamanız halinde kılavuzda belirtilen tarihlere dikkat edilerek kurum aracılığı ile önce MEBBİS modülünden sonrasında yine kurum aracılığı ile İl/İlçe MEM' e başvuru evraklarının getirilmesi ve evrakların eksiksiz olması halinde başvurunuz onaylanır ve başvurusu uygun görülenler ÖÖKGM'nün resmi internet sitesinde hak kazananların isimleri ve kurs yerleri yayınlanır.

  • İlinizde rehabilitasyon merkezlerinde hangi eğitim programları uygulanmaktadır.

    Bedensel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı ,İşitme Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı
    Özel Öğrenme Güçlüğü Destek Eğitim Programı,Yaygın Gelişimsel Bozukluklar Destek Eğitim Programı ,Zihinsel Engelli Bireyler Destek Eğitim Programı olmak üzere 5 program uygulanmaktadır.

  • "Özel okullarda çalışan idareci, öğretmen ve diğer personelin sosyal güvenceleri nasıl sağlanmaktadır?"

    Millî Eğitim Bakanlığı Özel öğretim Kurumları Yönetmeliğinin  Özlük Hakları  başlıklı 42 maddesinde açıklandığı üzere Kurumlarda görev yapan eğitim personeli ile diğer personel, Kanun hükümleri saklı kalmak üzere, sosyal güvenlik ve özlük hakları yönünden, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ile 4857 sayılı İş Kanununun hükümlerine tabidir

  • Özel okulda çalışanların maaş alamaması durumunda nereye gitmesi gerekir?

    ÖÖK EK-5 sözleşme formu 3 nüsha olarak düzenlenir. Birtanesi kurumda diğeri sözleşme imzalayan kişide diğeri  MEM' e gönderilmek üzere hazırlanır. Sözleşme şartlarında yazılan ifadelere ve ücret miktarına sözleşme süresine ve diğer hususlara dikkat edilerek ve sözleşme okunarak imzalanmalıdır. Anlaşmazlık olması durumunda  yetkili iş mahkemelerine başvuru yapılmalıdır.

  • Özel okulda bulunan öğretmenler devlet okullarında görevli öğretmenlere verilen hazırlık ödeneğinden yararlanabilir mi?

    29/09/2016 tarihli ve 10471473 sayılı yazıya göre 2016-2017 öğretim yılından itibaren öğretim yılına hazırlık
    ödeneğinin özel okullarda görev yapan öğretmenlere ödenmesi gerekmektedir.

  • 4 yıllık bölüm mezunu özel okulda öğretmen olarak çalışabilir mi?

    Formasyon olması durumunda mezuniyet alanınızda öğretmen olarak görev yapabilirsiniz. Formasyon belgeniz
    yok ise uzman öğretici olarak görevlendirilebilirsiniz.

  • Özel Öğretim Kurumlarında görev yapacak eğitim personelinden hangi belgeler istenmektedir?

    1) Çalışma izni düzenlenecek eğitim personelinden aşağıdaki bilgi ve belgeler istenir:
    a) İş sözleşmesi.
    b) 5 inci maddenin ikinci fıkrasının (b) bendinde yer alan suçlardan mahkûm edilmemişolunduğuna dair yazılı beyan.
    c) İlk defa görev alacaklar hariç hizmet sınıfında daha önce yapılan görevleri gösterir hizmet belgesi.
    ç) Daha önce resmî veya özel öğretim kurumlarında eğitim personeli olarak çalışmış olanlardan en son görev yerinden ayrılışını gösterir belge.
    d) Diploma veya diploma yerine geçen belgenin aslı veya millî eğitim müdürlüğünce onaylı örneği, yurt dışından alınmış diplomaların ise Yükseköğretim Kurulundan alınmış denklik belgesinin aslı veya onaylı örneği.
    e) Öğretmen olarak görevlendirileceklerden, ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans ya da pedagojik formasyon programı başarı belgesinin aslı veya kurumca onaylı sureti.
    (2) Daha önce aynı ilde başka bir özel öğretim kurumunda aynı alanda çalışmış
    olanlardan birinci fıkranın (c), (d) ve (e) bentlerinde sayılan belgeler; üniversitelerin ilgili
    lisans programlarından mezun olup resmî veya vakıf üniversitelerinde en az iki yıl eğitim
    personeli olarak çalışmış olduğunu belgelendirenlerden ise pedagojik formasyon belgesi
    istenmez.

  • Özel okullarda eğitim personeli olarak çalışmak için gerekli şartlar nelerdir?

    Özel öğretim kurumlarında görev alacak personelin görevlendirme işlemlerinde, öğretmenlerin nitelik ve
    şartlarının belirlendiği Talim ve Terbiye Kurulunun 07/07/2009 tarih ve 80 sayılı kararı ve eki “Millî Eğitim
    Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar İle
    Mezun Oldukları Yükseköğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Çizelge”
    doğrultusunda belirtilen şartların sağlanması gerekmektedir.

  • "Açıköğretim lisesinde ve yurt dışında öğrenim görmekte iken herhangi bir özel okula nakil ve geçiş yapılabilir mi?"

    İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Öğrenci Yerleştirme ve Nakil Komisyonu tarafından öğrencinin
    kredisi itibari ile sınıf seviyesi belirlenerek alınan karara göre işlem yapılmaktadır.
    Kayıtlar e- okul sisteminden okullar tarafından gerçekleştirilir.

  • Özel okuldan devlet okuluna nakil yaptılabilir mi?

    Nakil olunacak okulun nakil yönetmeliğindeki şartların  uygun olması halinde nakil olunabilir.

  • "Özel Okula kayıt olan biri kaydını sildirdiğinde ücret iadesi olur mu? Sözleşmede imzalanan miktarın tamamı kuruma yatırılmak zorunda mı?"

    Öğrenim ücretini yıllık olarak belirleyen okul öncesi eğitim kurumu, ilkokul, ortaokul, özel eğitim okulu, ortaöğretim okullarında öğretim yılı başlamadan ayrılanlara yıllık ücretin yüzde onu dışındaki kısmı iade edilir. Öğretim yılı başladıktan sonra ayrılanlara yıllık ücretin yüzde onu ile öğrenim gördüğü günlere göre hesaplanan miktarın dışındaki kısmı iade edilir

  • "Korumaya muhtaç çocuklar ile harp ve vazife mulülü olanların çocukları özel okullardan faydalanabilir mi?"

    Kurumlar, kurumda okuma hakkını kazananlardan Kanunun 13 üncü maddesinde belirtilen harp veya vazife malulü sayılanların ilk ve orta öğrenim çağındaki çocukları ile haklarında koruma, bakım veya barınma kararı verilen çocuklara öncelik vererek ücretsiz okuma hakkından yararlanmasını sağlar.

  • Maddi imkanı olmayan çocukların özel okulda okuması mümkün mü?

    Başarılı ancak dar gelirli çocukların özel okullarda öğrenim görebilmesi için,  Özel Öğretim Kurumları
    Yönetmeliğine göre özel okulların en az kontenjanın %3 oranında ücretsiz öğrenci okutma zorunluluğu vardır.
      Her ders yılı veya dönemde, kurumda ücretsiz okumak isteyen öğrenciler bu isteklerini kayıt sırasında,
    “Özel Öğretim Kurumlarında Ücretsiz Okuyacak Öğrenci ve Kursiyerlere Ait Başvuru Formu”nu (EK-7)
    doldurarak okula/kuruma başvurur. Okullarda,  ücretsiz okumak için yapılan başvuruları değerlendirmek
    amacıyla Değerlendirme Kurulu oluşturulur. Ücretsiz okuyacak öğrenciler Değerlendirme Kurulunca belirlenir.

  • "Özel okullarda öğrenim gören öğrenciler için burs imkanları var mı? "

    Her yıl ocak ve mart ayları arasında kurumların istemesi halinde Valilik Oluru ile bursluluk sınavları yapılmaktadır.
    Yapılan sınavlarda başarılı olan öğrencilere kurumların şartnamesinde belirtilen miktarda burs verilmektedir.

  • Özel Okullarda Teşvik var mı? Alınan teşvikten yararlanmaya devam edilebilir mi?

    Özel Okullara yönelik teşvikler, 19 Haziran 2012 tarih ve 28328 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2012/3305 sayılı
    Bakanlar Kurulu Kararı (Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Karar) ile 20 Haziran 2012 tarih ve
     28329 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren “Yatırımlarda Devlet Yardımları Hakkında Kararın Uygulanmasına İlişkin Tebliğ” hükümleri kapsamında uygulanmaktadır. Ancak 2019 yılı itibarı ile teşvik verilmemekle birlikte teşvik almaya hak kazanan öğrenciler öğrenim süresince teşvik almaya devam edecektir.

  • Nevşehirde Hangi Özel Okul Türleri Bulunmaktadır?

    Özel Bağımsız Anaokul, Anaokul, İlkokul, Ortaokul, Lise, Anadolu Lisesi, Meslek Lisesi,Fen Lisesi

  • Özel okul açma şartları ve açılış işlemleri nelerdir?

    Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 5 inci maddesinde belirtilen ve Yönetmelik  ekinde yer alan “Özel Öğretim Kurumu Açacaklar İçin Başvuru Formu (EK:1) in doldurularak, formda belirtilen  bilgi ve belgelerle, kurum açılacak yerin bulunduğu ilçe milli eğitim müdürlüğüne müracaatta bulunulur.  Aynı Yönetmeliğin 6 ıncı maddesi gereğince düzenlenecek rapor ve belgelere göre inceleme  yapılarak uygun bulunanlara Bakanlıkça Kurum Açma İzni İle İş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatı düzenlenir.

Hükümet Konağı kat 2 - 0384 213 79 33, 0384 213 79 34, 0384 213 79 35

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.