Elektrik kesintisini,
Ana güç anahtarını,
Enerji kablosu bağlantısını,
Ekranın led lambasının yandığını,
Bilgisayarın düğmesi açıklığı,
LED Ekran için doğru görüntü kaynağı (dahili bilgisayar) seçimini,
Parlaklık seviyesini,
Ekran görüntüsünü,
Kullanıcı kimliği/Kart okumasının yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.
Diskin ETB doğru takıldığından emin olun.
Diskin sağlamlığını kontrol ediniz
Pillerinin takılı ve tam dolu olduğunu,
Kumandanın çalışma mesafesinde kullanıldığını,
İlgili sürücünün düzgün çalıştığını kontrol edin ve cihaz ile gelen kitapçığı inceleyin.
LED ekran parlaklık seviyesi yeterince açık olduğunu kontrol ediniz.
Gücün geldiğini,
Kablo bağlantılarını,
Cihaz üzerinde kumanda karşılık sensörünü etkileyen faktörlerin var olduğunu kontrol ediniz.
LED ekran ses seviyesini,
Ses sürücüsünün ve de uygulamasının kurulumunu,
Hazır beklet modunu,
LED ekran ve Etkileşimli Tahta Bilgisayarı üzerindeki portlara kulaklık/hoparlör takılı olmadığını,
Harici bir hoparlör kullanma durumunda kablo bağlantılarının doğru yapılıp yapılmadığını
Etkileşimli tahta bilgisayarının sesi açıklığı (sağ alt köşedeki ses simgesinden ses seviyesi) kontrol ediniz.
Oynatma ve kaydetme sesinin seviyesini ayarlayın,
Kaydeden kaynağını kontrol ediniz.
HDMI kablosu harici bilgisayara bağlı olduğunu,
Öğretmen masasındaki USB port harici bilgisayara bağlı olduğunu,
HDMI kablosu LED ekrana bağlı olduğunu,
USB kablosu LED ekrana (ETB üzerindeki port değil) bağlı olduğunu,
Harici bilgisayar açık olduğunu,
Harici bilgisayarda Dokunmatik için gerekli sürücülerin kurulu olduğunu kontrol ediniz.
Anahtar deliğinde yabancı bir cisim olup olmadığını,
Raylarda herhangi bir yabancı cisim olup olmadığını kontrol ediniz.
İnternet/Altyapı sorunu var mı?
Okuldaki diğer sistemler çalışıyor mu?
Ethernet kablosunu,
Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
Browser online modunu kontrol ediniz.
Sorun devam ediyorsa 0 312 296 94 00/9725 bildirin.
Ethernet kablosunun takılı olduğunu,
Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
Browser online modda olduğunu,
İnternete veya diğer programlara erişe bilirliğini kontrol ediniz.
Adaylar, elektronik ortamda yaptıkları başvuruları ve bu başvurulara ilişkin “Elektronik Başvuru Formunun” çıktısını, şahsen ya da noter aracılığıyla vekâlet verecekleri kişiler vasıtasıyla il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine onaylatacaktır. |
1-Diploma veya mezuniyet belgesi aslı ve fotokopisi 2-Varsa formasyon belgesi 3-Yurt dışı üniversitelerden mezun adaylar için denklik belgesi 4-Felsefe branşına başvuran adaylar için aldıkları Mantık, Psikoloji, Felsefe, Sosyoloji derslerine ilişkin belge |
Hayır. Ücretli öğretmenlik başvurularında birden fazla il seçimi yapılamamaktadır |
Ücretli öğretmenlik başvurularında tek il seçilmek kaydıyla birden fazla ilçe ve birden fazla branşa başvuru yapılabilmektedir |
Ücretli öğretmenlik başvuruları dönemlik olarak yapılmakta olup 1.dönem başvuruları eylül ayından itibaren 1.dönemin son gününe kadar yapılabilmektedir. 2.Dönem başvuruları ise yarıyıl tatili içerisinde başlayarak eğitim öğretimin son gününe kadar yapılabilmektedir. |
Ücretli öğretmenlik başvuruları e-Devlet sistemi üzerinden yapılmaktadır |
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36-C/5 maddesine göre özel okullarda "öğretmenlik" veya "yöneticilik" yaptıktan sonra Millî Eğitim Bakanlığına kadrolu öğretmen olarak atananların özel okullarda geçen hizmet sürelerinin 2/3 ünün kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilebilmektedir. Söz konusu madde de "uzman öğretici" unvanına yer verilmediğinden, özel öğretim kurumlarında uzman öğretici olarak görev yapanların bu hizmet sürelerinin memuriyete esas kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilmesi mümkün olamamaktadır.
Memurun bakmakla yükümlü olduğu veya memur refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının bulunması hâllerinde, bu hâllerin sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 105 inci maddesinin son fıkrasına göre aylık ve özlük hakları korunarak, üç aya kadar refakat izni kullanabilir. Gerektiğinde bu süre bir katına kadar uzatılır.
13.04.2016 tarih ve 29683 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliğinin (Seri No: 6) Öğretmenlere Verilecek Analık İzni" başlıklı 10 uncu maddesinin (b) şıkkında; Öğretmenlerin yaz tatiline denk gelen ve fiilen çalışılması halinde doğum sonrası analık izni süresine eklenebilen doğum öncesi beş haftalık (çoğul gebeliklerde yedi haftalık) analık izin süresi, doğum sonrası analık izni süresine ilave edilmeyeceği belirtilmiştir. Bu durumda, öğretmenlerin yaz tatiline denk gelen doğum öncesi fiilen çalışmadığı 5 haftalık analık izin süresinin doğum sonrasına aktarılması mümkün değildir.
Yeşil pasaport alma hakkı bulunan ve görev yapmakta iken emeklilik, istifa gibi sebeplerle görevinden ayrılan personelin de yeşil pasaport hakkı bulunmaktadır.
Hayır. Sizinle yaşasa da bakmakla yükümlü olsanız da anne, baba, kardeş vb. aile fertlerinizden eş ve çocuklarınız dışında hiçbirisi sizin pasaport (yeşil) hakkınızdan yararlanamaz.
Her ne kadar pasaport formunda sizin bilgilerinizin olması gerekse de eş ve çocuklarınıza pasaport çıkarmak için kendinize de pasaport çıkarmak zorunda değilsiniz. Pasaport çıkartmak istediğiniz çocuğunuz 18 yaş altında olmalıdır. Ancak; çocuğunuz 18 yaş üstündeyse; “sizinle ikamet ediyorsa, bekarsa, sigortalı işi yoksa, öğrenimine devam ediyorsa ve 25 yaşını tamamlamamışsa” onun için de yeşil pasaport çıkartabilirsiniz. Yaşı kaç olursa olsun; “tam teşekküllü devlet hastanesinden zihinsel, ruhsal veya bedensel engelli raporu varsa ve sizinle ikamet ediyorsa, bekar ve işsizse” bu çocuğunuz için de yeşil pasaport çıkartabilirsiniz. Yeşil pasaportlu ebeveynin vefatı ve sonrasında yetim maaşı alıyor olması yukarıdaki şartları taşıyan çocuğunuzun yeşil pasaportuna engel teşkil etmez. Çocuğunuz başka bir şehirde öğrenci ise, yeşil pasaport süresi bittiyse, Müdürlüğümüz Özlük Biriminden alınan form yanında olmak şartıyla bulunduğu şehirdeki nüfus müdürlüğünden randevu alıp, kendisi başvuru yapabilir. Çocuğunuz 25 yaşını tamamladıysa veya çocuğunuzun öğrenimi sona erdiyse veya yaşı tutsa da sigortalı çalışmaya başladıysa ya da kız çocuğunuz 25 yaşın altında evlenirse pasaport hakkı sona erer ve yeşil pasaportunu iptal ettirmesi ve pasaportunu iade etmesi gerekir.
Kadro dereceniz 1, 2, 3 ise T.C. Kimlik Numaranız ile birlikte (eş ve çocuklar için de almak istiyorsanız onların da T.C. Kimlik Numaraları ile) Müdürlüğümüz Özlük Birimine şahsen gelmeniz gerekmektedir.
657 sayılı Kanunun 108. Maddesinin B fıkrasına göre “Doğum yapan memura, 104 üncü madde uyarınca verilen doğum sonrası analık izni süresinin veya aynı maddenin (F) fıkrası uyarınca verilen izin süresinin bitiminden; eşi doğum yapan memura ise, doğum tarihinden itibaren istekleri üzerine yirmi dört aya kadar aylıksız izin verilir.
Memura, yıllık izinde esas alınan süreler itibarıyla beş hizmet yılını tamamlamış olması ve isteği hâlinde memuriyeti boyunca ve en fazla iki defada kullanılmak üzere, toplam bir yıla kadar aylıksız izin verilebilir.
https://nevsehir.meb.gov.tr/ internet adresinde bulunan hizmet birleştirme formu doldurulduktan sonra kurumunuzca Müdürlüğümüz Özlük Birimine gönderiliyor. Birimizce formunuz Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne iletiliyor. Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğünden resmi olarak çalışma sürelerinizin dökümü geliyor (bu süre 1-3 ay sürebiliyor). SGK çalışma süreleriniz ücretli öğretmenlik, vekil öğretmenlik, özel kurum öğretmenliği ve yöneticiliği gibi süreleri içeriyorsa ilgili unvanda bu sürelerinizi gösterir çalıştığınız kurumlara ait resmi belgenin de özlük birimimize gönderilmesi gerekiyor.
Hastalık izni verilebilmesi için hastalık raporlarının, geçici görev ve kanunî izinlerin kullanılması durumu ile acil vakalar hariç, memuriyet mahallindeki veya hastanın sevkinin yapıldığı sağlık hizmeti sunucularından alınması zorunludur.
Memurun bakmakla yükümlü olduğu veya memur refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının bulunması hâllerinde, bu hâllerin sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla, aylık ve özlük hakları korunarak, üç aya kadar izin verilir. Gerektiğinde bu süre bir katına kadar uzatılır. Buna göre;
a) Memurun, bakmakla yükümlü olduğu ana, baba, eş ve çocuklarından birinin veya bakmakla yükümlü olmamakla birlikte refakat edilmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek olan ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirdiğini ya da tedavisi uzun süren bir hastalığı bulunduğunu sağlık kurulu raporuyla belgelendirmesi zorunludur.
b) (a) bendi çerçevesinde düzenlenecek ve refakat sebebiyle izin verilmesine esas teşkil edecek sağlık kurulu raporunda refakati gerektiren tıbbî sebepler, refakat edilmediği takdirde hayatî tehlike bulunup bulunmadığı, sürekli ve yakın bakım gerekip gerekmediği, üç ayı geçmeyecek şekilde refakat süresi ve varsa refakatçinin sahip olması gereken özel nitelikler yer alır. Gerekli görülmesi hâlinde üç aylık süre aynı koşullarda bir katına kadar uzatılır.
c) Aynı kişiyle ilgili olarak aynı dönemde birden fazla memur refakat izni kullanamaz.
d) Aynı kişi ve aynı vakaya dayalı olarak verilecek refakat izninin toplam süresi altı ayı geçemez.
(e) İzin süresi içinde refakati gerektiren durumun ortadan kalkması hâlinde memur iznin bitmesini beklemeksizin göreve başlar. Bu durumda veya izin süresinin bitiminde göreve başlamayan memurlar, izinsiz ve özürsüz olarak görevlerini terk etmiş sayılarak haklarında 657 sayılı Kanun ve özel kanunların ilgili hükümlerine göre işlem yapılır.
Memura, aylık ve özlük hakları korunarak, verilecek raporda gösterilecek lüzum üzerine, kanser, verem ve akıl hastalığı gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığı hâlinde on sekiz aya kadar, diğer hastalık hâllerinde ise on iki aya kadar izin verilir. Azamî izin sürelerinin hesabında, aynı hastalığa bağlı olarak fasılalarla kullanılan hastalık izinleri de iki izin arasında geçen sürenin bir yıldan az olması kaydıyla dikkate alınır. İzin süresinin sonunda, hastalığının devam ettiği resmî sağlık kurulu raporu ile tespit edilen memurun izni, birinci fıkrada belirtilen süreler kadar uzatılır, bu sürenin sonunda da iyileşemeyen memur hakkında emeklilik hükümleri uygulanır. Memurun, hastalığı sebebiyle yataklı tedavi kurumunda yatarak gördüğü tedavi süreleri, birinci fıkrada belirtilen hastalık iznine ait sürenin hesabında dikkate alınır.
Yıllık iznini kullanmakta iken hastalık raporu verilen memurun hastalık izin süresinin, yıllık izninin bittiği tarihten önce sona ermesi hâlinde, memur kalan yıllık iznini kullanmaya devam eder. Yıllık iznini kullanmakta iken hastalık raporu verilen memurun hastalık izin süresinin yıllık izninin kalan kısmından daha fazla olması hâlinde, hastalık izninin bitimini müteakiben memurun göreve başlaması zorunludur. Yıllık iznini kullanmakta iken hastalık raporu verilen memurun hastalık izni ile yıllık izninin aynı tarihte bitmesi hâlinde, memur izinlerin bittiği tarihte görevine başlar. Hastalık izinleri sebebiyle kullanılamayan yıllık izinler 657 sayılı Kanunun 103 üncü maddesine göre kullandırılır.
Memurlara tek hekim raporu ile bir defada en çok on gün rapor verilebilir. Raporda kontrol muayenesi öngörülmüş ise kontrol muayenesi sonrasında tek hekim tarafından en çok on gün daha rapor verilebilir. Memurlara bir takvim yılı içinde tek hekim tarafından verilecek raporların toplamı kırk günü geçemez. Bu süreyi geçen hastalık raporları sağlık kurulunca verilir. Tek hekimlerin değişik tarihlerde düzenledikleri hastalık raporlarında gösterdikleri zorunluluk üzerine yıl içinde toplam kırk gün hastalık izni kullanan memurların, o yıl içinde bu süreyi aşacak şekilde tek hekimlerden aldıkları ilk ve müteakip raporların geçerli sayılabilmesi için bunların resmî sağlık kurullarınca onaylanması gereklidir.
Kadın memura, çocuğunu emzirmesi için doğum sonrası analık izni süresinin bitim tarihinden itibaren ilk altı ayda günde üç saat, ikinci altı ayda günde bir buçuk saat süt izni verilir. Süt izninin hangi saatler arasında ve günde kaç kez kullanılacağı hususunda, kadın memurun tercihi esastır.
Kadın memura doğum yapmasından önce 8 hafta ve doğum yaptığı tarihten itibaren 8 hafta olmak üzere toplam 16 hafta süre ile aylıklı izin verilir. Çoğul gebelik halinde doğumdan önceki 8 haftalık süreye 2 hafta süre eklenir. Sağlık durumu uygun olduğu takdirde hekimin onayı ile memur isterse doğumdan önceki 3 haftaya kadar çalışabilir. Bu durumda, kadın memurun fiilen çalıştığı süreler doğum sonrası analık izni süresine eklenir. Doğumun erken gerçekleşmesi sebebiyle, doğum öncesi analık izninin kullanılamayan bölümü de doğum sonrası analık izni süresine ilave edilir. Doğumun beklenen tarihten sonra gerçekleşmesi halinde, fazladan geçen süreler doğum sonrası analık izni süresinden düşülmez. Doğumda veya doğum sonrasında analık izni kullanılırken annenin ölümü hâlinde, isteği üzerine memur olan babaya anne için öngörülen süre kadar izin verilir.
Memura isteği üzerine kendisinin veya çocuğunun evlenmesi halinde resmi nikah tarihinden, düğünün resmi nikahtan sonra yapılması durumunda ise memurun tercihi göz önünde bulundurularak resmi nikah veya düğün tarihinden itibaren yedi gün izin verilir.
Erkek memura, isteği üzerine eşinin doğum yapması nedeniyle doğum tarihinden itibaren on gün izin verilir.
Memura, isteği üzerine eşinin, çocuğunun, kendisinin veya eşinin ana, baba veya kardeşinin ölümü halinde ölüm tarihinden itibaren yedi gün izin verilir.
Devlet memurluğunda fiilen geçirilen süreler
657 sayılı Kanunun 159.maddesinde adaylık süresi sonunda asil memurluğa atananların adaylıkta geçirdikleri süreler
Devlet memurlarının izinli oldukları ( yıllık izin, sağlık izni, doğum ,refakat , hastalık izni vb.) aylıklı izinlerde geçirilen süreler
657 sayılı Kanunun 4/B maddesine göre sözleşmeli statüde geçirilen süreler
Bu uygulamadan zorunlu hizmet affının uygulandığı 16.06.2023 tarihinden sonra göreve başlayan personelden kalkınmada 1.derece öncelikli yörelerde görev yapan zorunlu atamaya tabi personel yararlanmaktadır. Ayrıca konu ile ilgili 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 64.maddesinde “72 nci madde gereğince belirli bir süre görev yapmak üzere, mecburî olarak sürekli görevle atanan memurlardan kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerde bulunanlara, bu yörelerde fiilen çalışmak suretiyle geçirilen her iki yıl için bir kademe ilerlemesi daha verilir. Yıllık izinde geçirilen süreler fiilen çalışılmış sayılır. İki yıldan az süreler dikkate alınmaz.” hükmüne yer verilmiştir.
Özel öğrenci barınma kurumlarının barınma hizmeti alan öğrencilere sunmaları gereken hizmetler ile kurumlarda bulunması gereken standartlar; “Ortaokul ve Ortaöğretim Kurumları Özel Barınma Hizmetleri Yönetmeliği” ve “Özel Öğrenci Barınma Hizmeti Kurumlarının Standartları İle Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönerge” ile hüküm altına alınmıştır.
“5661 Sayılı Yüksek Öğrenim Öğrenci Yurtları Ve Aşevleri Hakkındaki Kanuna Ek Kanun”un 1 inci maddesinde yer alan "Gerçek ve tüzel kişiler tarafından yemekli ve yemeksiz öğrenci yurtları ve buna benzer kurumlar açılması ve işletilmesi ortaokul ve ortaöğrenim düzeyinde Millî Eğitim Bakanlığının, yükseköğrenim düzeyinde Gençlik ve Spor Bakanlığının iznine bağlıdır. İlgili Bakanlıklar bu yurt ve kurumları tespit edecekleri esaslara göre denetler." hükmü gereğince ortaokul ve ortaöğretim seviyesindeki öğrencilere sunulan özel öğrenci barınma hizmetleri Bakanlığımız gözetim ve denetim yetkisi altında yürütülmektedir. Aynı maddenin dördüncü fıkrasında yer alan "Yurt ve benzeri kurumlar, ortaokul, ortaöğrenim ve yükseköğrenim öğrencilerine barınma hizmeti vermek amacıyla açılır ve bu Kanun ile 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 13 üncü maddesine göre işyeri açma ve çalışma ruhsatı alırlar. Öğrenim düzeyine göre barınma hizmeti verilecek öğrenciler ile bu hizmetin verilebileceği kurumlar ve bu hizmeti sunacak gerçek ve tüzel kişilerin nitelikleri ilgisine göre Millî Eğitim Bakanlığı veya Gençlik ve Spor Bakanlığınca çıkarılan yönetmelikle belirlenir. Her ne ad altında olursa olsun, öğrenci barınma hizmetlerine ilişkin faaliyetlerin ruhsatsız yürütülmesi halinde brüt asgari ücretin yirmi katı idari para cezası uygulanır ve bu yerler valilikçe kapatılır." hükmü gereğince ise öğrenci barınma hizmetlerinin özel kişiler eliyle yürütülmesinin Bakanlığımızdan kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı almasına bağlı olduğu, aksi halin ise hem idari para cezası hem de kapatma yaptırımlarına tabi olduğu görülmektedir.
Her ne ad altında olursa olsun, her nerede verilirse verilsin ortaokul ve ortaöğretim öğrencilerine barınma hizmeti Bakanlığımıza bağlı olmayan bir kurum / kişi / yer tarafından verilemez.
Bakanlığımızın amacı; bizlere emanet olan öğrencilerin barındığı yerlerin can ve mal güvenliği açısından risk oluşturmaması, bu yerlerin güvenlik, temizlik, yemek, ısınma vb. hususlarda standart hizmet sunması için gerekli denetim ve rehberliği yapmaktır. Bu amaçla öğrencilerin sağlam, yangın güvenliği açısından risk oluşturmayan, temizlik, ısınma, güvenlik, ders çalışma ortamı vb. hususlar açısından yüksek kaliteli yerlerde barınmasını sağlamak için Bakanlığımıza bağlı olmayan yerlerde bu hizmetin verilmesi yasaklanmıştır.
Kursiyerler kayıt yaptırmak istediği kurumda, uygulanan programın Bakanlığımızın onayladığı programlardan olup olmadığı ya da devam etmek istediği programı söz konusu kurumun uygulama izninin olup olmadığı konusundaki tereddüdüne ilişkin Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün resmi web sayfasındaki (https://ookgm.meb.gov.tr/) yer alan Programlar Linkinden öğrenebileceği gibi kurumun bağlı bulunduğu Milli Eğitim Müdürlüğünden de öğrenebilmektedir.
Başvuru sahibinin kayıt yaptırmak istediği kurumun Bakanlığımıza bağlı olarak faaliyet yürütüp yürütmediği konusundaki tereddüdüne ilişkin Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğünün resmi web sayfasındaki (https://ookgm.meb.gov.tr/) Özel Öğretim Kurumları linkinde yer alan Özel Öğretim Kurumları Listesinden öğrenebileceği gibi kurumun bağlı bulunduğu Milli Eğitim Müdürlüğünden de bilgi edinebilmektedir.
Maddi durumu iyi olmayan başvuru sahipleri özel öğretim kurumundan ücretsiz eğitim alabilmek için nasıl bir yol izlemeleri gerektiği konusunda Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin altıncı bölümünde “Ücretsiz veya Burslu Okuyacak Öğrenci ve Kursiyerler” başlığındaki 57 – 58 – 59 – 60 – 61’inci maddelerinde anılan hükümlere göre değerlendirilmektedir.
Kişilerin sosyal, sanatsal, kültürel, sportif ve meslekî alanlarda bilgi, beceri ve deneyimlerini geliştirmek adına, serbest zamanlarını değerlendirmek maksadıyla, Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nin Ek-4 Kurs Öğretim Programları Kategorilerini, Gruplarını Gösterir Tablo doğrultusunda Genel Müdürlüğümüz internet sitesinde yer alan programlar sekmesindeki programları kullanarak faaliyetlerini yürütmektedir.
652 Sayılı Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 43 üncü maddesinin ikinci fıkrası kapsamında özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerindeki destek eğitim faaliyetlerine ilişkin eğitim hizmeti sunanların ya da yararlananların gerçek dışı beyanda bulunarak fazladan ödemeye sebebiyet vermesi halinde, söz konusu tutarın iki katı ve yasal faiziyle sorumlulardan müteselsilen tahsil edileceği göz önüne alınarak; gönderilen SMS’lerdeki yanlışlıklara ilişkin engelli birey ve/veya aile tarafından oluşturulacak dilekçe ile il/ilçe milli eğitim müdürlüklerine ve/veya CİMER üzerinden Bakanlığımıza başvuruda bulunulması gerekmektedir.
Adli sicillerinde, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 188, 190 ve 191 inci maddeleri, 21/3/2007 tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununun 4 üncü maddesinin yedinci fıkrası, 10/7/1953 tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler Hakkında Kanunun 12 nci maddesinin ikinci ve takip eden fıkralarında belirtilen suçlardan hüküm giydiğine dair kayıt bulunmaması zorunludur.
2918 sayılı Trafik Kanununa göre öğrenim durumu itibarıyla en az ilkokul düzeyinde eğitim almış olanlar ile Halk Eğitim Merkezleri tarafından verilen 2. Kademe Okur-Yazar Belgesi olanlar sürücü belgesi alabilir.
Öğrenim ücretini ders saati ücreti olarak belirleyen kurumlarda dönem başlamadan ayrılanlara öğrenim ücretinin yüzde onu dışındaki kısmı iade edilir. Dönem başladıktan sonra ayrılanlara öğrenim ücretinin yüzde onu ile öğrenim gördüğü ders saati sayısına göre hesaplanan miktarın dışındaki kısmı iade edilir.
Direksiyon uygulama sınavı değerlendirmeleri Millî Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği Ek-3 ve Ek- 4’te belirtilen maddelere göre tablet üzerinden yapılmaktadır.
Özel motorlu taşıt sürücü kurslarında verilen eğitimlerin ücreti ile sınav ücretleri Millî Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği’nin "Kursiyer ve sınav ücretleri ile görev alanlara ödenecek ücretler" başlıklı 43’üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan "Kurslarca belirlenerek ilan edilecek ders saati ücretleri, kursun eğitim maliyeti ve kursiyerin girebileceği sınav ile sınavda kullanılacak araçların yakıt (ve personel giderleri de dikkate alınarak 7 kişiden oluşan komisyon tarafından 1 Şubat tarihinden itibaren bir yıl süreyle uygulanmak üzere her yıl Ocak ayında belirlenen ders saati ücretlerinden az olamaz. Komisyon, vali veya görevlendireceği vali yardımcısının başkanlığında; il milli eğitim müdürü, ilçe milli eğitim müdürlerinden biri, il milli eğitim müdürlüğünde özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarından sorumlu milli eğitim müdür yardımcısı/şube müdürü, ilçe milli eğitim müdürlüğünde özel motorlu taşıt sürücüleri kurslarından sorumlu şube müdürlerinden biri, il ticaret odası başkanlığı temsilcisi ve sürücü kurslarına ait sivil toplum kuruluşu temsilcisinden oluşur. Komisyon tarafından tespit edilen ders saati ücretinden az olmamak üzere kurslar tarafından belirlenen ders saati ücreti Ocak ayı sonuna kadar Özel Öğretim Kurumları Modülüne girilir." hükmü doğrultusunda belirlenmektedir.
25/02/2003 tarihinden önce sürücü belgesine sahip olanlar, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından sunulan hizmet aracılığıyla e-devlet sistemi üzerinden belirtilen harç miktarını yatırıp başvuru yaparak SRC2 ve SRC4 belgesi alabilmektedirler. Ancak 2003 yılı sonrasında sürücü belgesi olanların SRC belgelerini alabilmeleri için Millî Eğitim Bakanlığı Özel Ulaştırma Hizmetleri Mesleki Eğitim ve Geliştirme Kurslarından eğitim alarak yapılacak olan teorik ve uygulama sınavlarının her ikisinden de başarılı olmaları şartı aranmaktadır.
Özel iş makineleri sürücü eğitimleri ve belgelendirme işlemleri;
1- 1983-1997 yılları arasında kamu kurum ve kuruluşları teknik birimlerince kendi elemanlarını yetiştirmek amacıyla eğitim ve sınav yaparak belge düzenlenmesi yoluyla, bünyesinde teknik birim bulunmayan kurumlar ise bu belgeyi vermeye yetkili diğer gerçek veya tüzel kişilerle kamu kurum ve kuruluşlarının imkanlarından yararlanmak suretiyle yürütülmüş,
2- 1997-2008 yılları arasında Makine Mühendisleri Odası, Tarım İl Müdürlükleri, Köy Hizmetleri İl Müdürlükleri ve Karayolları İl Müdürlükleri tarafından yürütülmüş,
3- 2008’den itibaren de Karayolları Trafik Kanununun 42 inci maddesinin sekizinci fıkrasında yer alan; “İş makinesi sürücülerinin eğitimleri ve sınavda başarılı olanların belgeleri, Millî Eğitim Bakanlığınca veya Millî Eğitim Bakanlığınca yetkilendirilen kurumlarca verilir. Bu kurumların işleyişine ilişkin usul ve esaslar ile uygulanacak öğretim programları Millî Eğitim Bakanlığınca belirlenir.” hükmü gereğince bu sorumluluk tamamen Bakanlığımıza verilmiş olup mevcut sertifikalar ilçe/il millî eğitim müdürlüklerinde sisteme işletilmektedir.
Özel motorlu taşıt sürücüleri kursu direksiyon uygulama sınavları, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği Ek-3/Ek-4 Direksiyon Eğitimi Dersi Sınav Değerlendirme Formlarında yer alan kriterlere göre yapılmaktadır.
Özel okullara rehber öğretmen olarak görevlendirilebilmek için ya Talim ve Terbiye Kurulunun 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı Karar ekinin 68 inci sırasında bulunan "Rehberlik" atamaya esas alanına atanabilecek bölümlerde mezun olmak ya da pedagojik formasyon sertifikası sahibi olmak ve gerekli mezuniyet ile bir özel öğretim kurumunda çalışıyor olma şartlarını sağlayarak Bakanlıkça özel öğretim kurumları personeli için düzenlenen 224 saatlik Rehberlik Kursu belgesine sahip olmak gerekmektedir.
Bilindiği üzere geçtiğimiz yıllarda özel öğretim kurumlarındaki rehber öğretmen ihtiyacını karşılamak üzere dönem dönem Bakanlığımızca "Rehberlik Kursu" ve "Rehberlik Tamamlama Kursu" düzenlenmiştir. Daha önce 160 ve 90 saatlik “Ölçme Değerlendirme ve Rehberlik Kursu” programlarına katılanlar için “Rehberlik Tamamlama Kursu” programı yapılmıştır. 160 saatlik kursa katılanlar için 60 saatlik, 90 saatlik kursa katılanlar için 140 saatlik tamamlama programları uygulanmış olup Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yüksek lisans yapanlar ile 210 saatlik rehberlik kursuna katılarak sertifika almış olanlar tamamlama kursundan muaf tutulmuşlardır.
Özel öğretim kurumlarında görev yapan eğitim personelinin çalışma şartları ve özlük hakları, yürütmesi Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı uhdesinde olan 4857 sayılı İş Kanunu ile düzenlenmektedir. Söz konusu eğitim personeli, 4857 sayılı İş Kanunu hükümleri kapsamında kurumlarıyla kendi aralarında ve rızaları ile en az bir yıllık süreyle yaptıkları, iş sözleşmesine göre istihdam edilmekte olup bu mevzuat ve sözleşmelerindeki haklara sahiptirler.
Millî Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 4 üncü maddesi 1 inci fıkrasının (i) bendinde; "…yabancı dil alanında ise en az ortaöğretimden mezun olmak şartıyla 4/1/2013 tarihli ve 28518 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Belirleme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik doğrultusunda en az C düzeyinde ya da Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince Hazırlanan Yabancı Dil Sınavlarının Eşdeğerliklerini Belirleme Yönergesi ve Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri tablosuna göre en az C düzeyinde yabancı dil bilgisine sahip olduğunu belgelendiren öğreticileri," hükmü yer almaktadır.
İngilizce alanında usta öğretici olarak görevlendirilebilmek için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince Hazırlanan Yabancı Dil Sınavlarından (KPDS/ÜDS/YDS/e-YDS) veya bu sınavın eşdeğeri kabul edilen sınavlardan (CPE, CAE, TOEFL iBT, PTE Akademik) en az C düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olduğunu belgelendirmek gerekmektedir. Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlikleri tablosuna göre KPDS/ÜDS/YDS/e-YDS’ye eşdeğerliği kabul edilen sınavlardan alınması gereken puanlar:
CPE: en az C seviyesi
CAE: en az B seviyesi
TOEFL iBT: en az 84 puan
PTE Akademik: en az 71 puandır.
TESOL, INTESOL, TEFL, CELTA, DELTA vb sertifikalar ise eşdeğerliği kabul edilen belgeler arasında bulunmadığından bu tür belgelerle özel okullarda İngilizce usta öğreticisi olarak görevlendirme yapılmamaktadır.
Okul ve diğer kurumların derslik ve ders yapılan bölümler, öğretmenler odası, yönetici ve diğer çalışma/dinlenme odaları, rehberlik odası, kütüphane, spor salonu, yüzme havuzu, tuvalet lavabo, ibadethane ve benzeri birimlerin içini görecek şekilde güvenlik kameraları yerleştirilemez.
İş yeri açma ve çalışma ruhsatı bilgilerinde değişiklik olması durumunda ruhsatı harca tabi kurumlardan ruhsat değişikliği nedeniyle harcın yatırıldığına dair belge istenecektir.
MEBCBS sadece okulları kapsar. Açılacak okulun Bakanlık Coğrafi Bilgi Sistemine (MEBCBS) kaydedilmesi için Genel Müdürlükçe belirlenerek internet sayfasında yayımlanan formata uygun olarak alınan bina, duvar, bahçe ve benzeri detayların yer aldığı ölçüm kroki verisi, il milli eğitim müdürlüğünde görevli sistem yöneticisi tarafından MEBCBS'ye yüklenmesi için bağlı bulunulan milli eğitim müdürlüğüne teslim edilecektir.
Kurumların reklam, ilan veya her türlü tanıtıcı faaliyetlerinde, kurumu tanıtıcı bilgilerin bulunduğu karekoda yer verilecektir. Karekod, kurumun girişinde kolaylıkla görülebilecek bir yerde bulunacaktır.
Resmi okul/kurumlarda görev yapan öğretmenler, ihtiyaç halinde asıl görevlerini aksatmamak ve aylık karşılığı okutmakla yükümlü bulunduğu haftalık ders saati sayısını doldurmaları kaydı ve çalıştıkları kurumların izniyle sadece özel okullarda aylık karşılığı okutmakla yükümlü bulunduğu haftalık ders saati sayısının yarısı kadar (en fazla 8 saat) ücretli ders alabilmektedirler. Bunun dışında resmi okul/kurumlardan özel öğretim kurumlarına ek ders karşılığı görevlendirme yapılmamaktadır.
Özel okullara kayıt yaptıran ancak öğretim yılı başlamadan sınavla öğrenci alan resmî okulların 9 uncu sınıflarına kayıt yaptırdığını belgelendirenlere ücretleri kesinti yapılmadan iade edilecektir.
Ücret ödenmemesi nedeniyle kaydı silinecek öğrencinin nakli için inceleme yapılması şartı kaldırılmış olup bu öğrencilerin nakli veli/vasisi tarafından başka bir özel okula veya öğrenci yerleştirme ve nakil komisyonu aracılığıyla resmî kurumların tabi olduğu ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde uygun olan resmî okula veya açık öğretim lisesine alınacaktır.
Kurumlar, öğrenci veya kursiyerlerden; yemek, kahvaltı, servis, pansiyon/yatakhane, kitap-kırtasiye, kıyafet, etüt ve benzeri hizmetler karşılığında alacakları ücretleri mayıs ayının sonuna kadar ayrıca tespit ve ilan edecektir. Bu fıkrada yer alan hizmetler zorunlu olmayıp talep eden velilerin öğrencileri faydalanacaktır.
Okula devam eden ve öğrenim gördüğü yıla ilişkin indirim şartları ortadan kalkan öğrencilerin bir sonraki yılın eğitim ücretleri ise öğrencinin okula kayıt olduğu yıldaki indirimsiz ücrete öğrenim gördüğü her yıl için; bir önceki yılın ortalama (Y.İ-ÜFE+TÜFE)/2 oranına en fazla % 5 artış yapılarak belirlenecektir.
Okula devam eden öğrencilerin ücreti ise öğrenci kayıt sözleşmesinde belirlenen eğitim ücretine; bir önceki yılın ortalama (Yurt İçi ÜFE+TÜFE)/2 oranına en fazla % 5 artış yapılarak belirlenecektir.
Özel okulların ara sınıflarına naklen kaydolacakların eğitim ücreti, bir önceki eğitim öğretim yılında, bir alt sınıfta ilan edilen eğitim ücretine, yıl sonu TÜFE oranına göre Bakanlıkça belirlenen en fazla artış oranıyla kısıtlı olarak kurum tarafından belirlenmektedir.
Bakanlığımıza bağlı olarak faaliyet göstermekte olan özel okullarda uygulanacak yıllık eğitim-öğretim ücretinin tespiti ve artış oranları Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliğinin 53’üncü maddesinde açıklandığı şekliyle uygulanmakta olup bir önceki yılın ortalama yurt içi ÜFE ve bir önceki yılın ortalama TÜFE oranı dikkate alınarak hesaplanmakta, ara sınıflarda [(bir önceki yılın ortalama Yurt içi ÜFE+bir önceki yılın ortalama TÜFE)/2]+5 oranından fazla artış yapılamamaktadır. Eğitim hizmeti dışında kalan diğer hizmetlerdeki ücret artışları ise aynı maddenin beşinci fıkrasında düzenlenmiştir. İlgili fıkra gereğince okulların ara sınıflarında yemek ve kahvaltı ile servis ücreti dışındaki hizmetlerin ücretleri belirlenirken bir önceki eğitim öğretim yılında ilan edilen ücret dikkate alınmakta ve bu ücrete [(bir önceki yılın ortalama Yİ-ÜFE+bir önceki yılın ortalama TÜFE)/2] oranından fazla artış yapılamamaktadır.
Kurumların ücret tespitine ilişkin hususlar Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 53’üncü maddesinde “Kurumlar, Kanunun 12’nci ve 13’üncü maddesinde yer alan hükümlere uygun olarak öğrenci ve kursiyer ücretlerini; veli veya kursiyerlerle yapacakları Bakanlıkça belirlenerek Genel Müdürlük internet sayfasında yayımlanan özel sözleşmelerinde sağlayacaklarını belirttikleri eğitim ve öğretim imkânlarına, gelişmelerine imkân verecek yatırım ve hizmetler ile diğer işletme giderlerine göre tespit ederler.
Kurumlar, öğrenci ve kursiyer ücret tespitlerini, istenildiğinde yetkili makamlara belgelendirirler.
Ücretlerin ilan edilmesi için verilen süreden sonra kurum açma izni ile iş yeri açma ve çalışma ruhsatı verilen kurumların öğrenci ve kursiyer ücreti, bulundukları ilde aynı tür kurumların ilan ettikleri en düşük ücretten aşağı olamaz.
Sosyal etkinlik merkezlerinde herhangi bir ad altında ücret alınmaz.
Kurumlar, öğrenci veya kursiyerlerden; yemek, kahvaltı, pansiyon/yatakhane, kitap-kırtasiye, kıyafet, etüt, uluslararası diploma ve sertifika programı ve benzeri hizmetler karşılığında alacakları ücretleri mayıs ayının sonuna kadar; servis hizmeti karşılığında alacakları ücreti ise ulaştırma koordinasyon merkezleri (UKOME) tarafından servis ücret tarifelerinin belirlendiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde tespit ederler…” ve 54’üncü maddesinin birinci fıkrasında “Kurumların öğrenim ve diğer ücretleri, kurumlarca her yıl Türk Lirası olarak tespit edilir. Motorlu taşıt sürücü kursları ile özel ulaştırma hizmetleri mesleki eğitim ve geliştirme kurslarının öğrenim ücreti ocak ayı sonuna kadar, diğer kurumların öğrenim ücreti ile Kanunun 12 nci maddesine göre eğitim öğretim desteği alan mesleki ve teknik Anadolu liselerinin tebliğde belirlenen alanlar dışındaki öğrenim ücreti ve diğer ücretler ocak ayından itibaren mayıs ayının sonuna kadar ilan edilir.” şeklinde düzenlenmiş olup iş ve işlemler ilgili hükümler çerçevesinde yürütmektedir. Bununla birlikte 53’üncü maddede okulların ara sınıflarının eğitim ücretinin belirlenmesinde bazı özel düzenlemeler öngörülmüş, motorlu taşıt sürücüleri kurslarının ücretlerine ilişkin hususlar ise Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği’nin 43’üncü maddesinde ayrıca düzenlenmiştir.
İhtiyacın karşılanmaması durumunda destek eğitim odasında eğitim vermek üzere ücretli öğretmen görevlendirilebilir |
Öğrencinin destek eğitim odasında alacağı haftalık ders saati, haftalık toplam ders saatinin %40’ını aşmayacak şekilde planlanır. Bu da yaklaşık 12 saate denk gelmektedir. |
Açılabilir |
Eğitim Verecek Öğretmen İhtiyacı Karşılanamıyorsa Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği 9. Maddesine Göre Görevlendirilebilir |
sadece 9. Sınıf Öğrencileri İçin Eğitim Verilir |
Hafta sonu Eğitim Verilebilir |
İlköğretimde 10 Ortaöğretimde Ortaöğretimde 16 Saatten Az Olmayacak Şekilde Planlanır |
UYARI-1 Başvuru esnasında belgeleri sisteme yüklerken dikkat edilecek hususlar: 1-Kimlik belgesi, ikamet izin belgesi, geçici koruma belgesi, uluslararası koruma başvuru sahibi kimlik belgesi, uluslararası koruma statü sahibi kimlik belgesi, vatansız kişi kimlik belgesi, pasaport belgelerinden sadece biri. 2-Belgelerin noter veya Türkiye Cumhuriyeti Dış Temsilcilikler tarafından onaylanmış Türkçe tercümeleri. Ara sınıflar için; 3-Eğitim aldığı son yıla ait onaylı karne, ayrılma belgesi veya varsa diploma. Mezunlar için; 4-Apostil, Apostil olmadığı durumlarda eğitim bakanlığı, dışişleri bakanlığı ya da büyükelçilik onaylı diploma/diploma almaya hak kazandığına dair belgelerin onay/mühür gözükecek şekilde eksiksiz olarak mutlaka yüklenmesi gerekmektedir. Aksi halde başvuru sırasında denklik işlemleri iptal edilecektir. UYARI-2 Özel durum kapsamında bir belge yükleyerek başvuruda bulunabilecek kişiler: 1-Savaş, afet ve/veya sığınma nedeniyle belgelerini ibraz edemeyenler, 2-Uluslararası Koruyucu Kayıt Başvuru Sahibi ya da Korumu kimliklerinden Herhangi birine sahip olanlar, 3-Mahkeme kararıyla eğitime kazandırılması seviye tespit ile mümkün olabileceğinin kararı verilenler sadece mevcut olan tek belgelerini yükleyerek başvuruda bulunabilirler. UYARI-3 Bunlara ek olarak aşağıda yer alan durumlar mevcut ise bunların da göz önüne alınarak eklenmesi; 1-18 yaşından küçükler için, anne/babasının kimlik/pasaportu, 2-18 yaşından küçük olup da üniversiteye kayıt yaptıracaklar için, veli muvaffakatnamesinin aslı ve onaylı tercümesi(gerek varsa), üniversite ön kayıt belgesi/öğrenci belgesi, 3-Anne/babası ayrı olanlar için, öğrenci velayetinin başvuru sahibinde olduğuna dair velayetnamenin aslının ve onaylı tercümesi, 4-Evlenme, boşanma vb. nedenlerle öğrenim belgesi ile kimlik/pasaporttaki soyadında değişiklik var ise, evlilik cüzdanının ve/veya nüfus kayıt örneğinin yüklenmesi gerekmektedir. |
e-Denklik Başvurusu « edenklik.meb.gov.tr « adresinden yapılmaktadır. |
a) Periyodik kontrol test aşamaları, donanımların güvenli çalıştığının, sağlamlığının ve koruma görevini yaptığının tespiti aşamasıdır. Bu aşamada uygun olmayan bağlantılar, standart dışı olan ve bozulmuş donanım ve cihazlar (elektrik kesicileri, şalterler, röleler, hidroforlar, devridaim motorları, kazanlar vb) beklenmeyen biçimde çalışabilir, çalışmayabilir veya kısadevre yaparak sistemi açabilir. Bu durum periyodik kontrolün ruhuna uygundur ve istenmeyen donanım hatalarından dolayı okul/kurumların güvenliğini sağlamak için son derece önemlidir. b) Okul/kurumunuzda Periyodik kontroller devam ettiği sürece Periyodik Kontrol Uzmanlarına refakat edecek personeller görevlendirilmelidir. c) Periyodik Kontrollerin amacı, tamirat/tadilat/montaj gibi işlemler değildir. Periyodik kontrol uzmanları yaptığı kontrol sırasında görmüş oldukları aksaklıklara müdahale etmezler ve değiştirmezler. Kontrol sırasında görmüş oldukları aksaklıkları raporla, aciliyet durumuna göre sözlü olarak okul/kurum müdürlüğünü bilgilendirirler. d) Periyodik Kontrol Raporları, cihaz, donanım ve tesisatların o anki durumuna göre hazırlanıp raporlanmaktadır. e) Elektrikli cihazlar (Bilgisayarlar, Etkileşimli Tahtalar, Yazıcılar vb.) UPS sistemine bağlı bile olsa periyodik kontrol sırasında meydana gelecek elektrik kesintilerinden etkilenmemesi için kontrol bitene kadar kullanılmamalı, fişleri pirizlerden ayrılmalı ve personeller ile öğretmenler bu konuda bilgilendirilmelidir. f) Yangın uyarı ve algılama sistemlerinin kontrolü sırasında çalacak sirenlerden dolayı panik ortamının oluşmaması için öğretmen ve öğrenciler önceden bilgilendirilmelidir. g) Kontrol sırasında gecikmelerin önüne geçmek için okulun/kurumun tüm birimleri açılmalı yada anahtarları hazır hale getirilmelidir. h) Çatı arasında yapılacak kontroller için çatı girişi hazır hale getirilmeli ve gerekiyorsa sağlam ve standartlara uygun güvenli bir merdiven hazır edilmelidir. i) Öğrenci sayıları, bina yapım tarihi ve kapalı kullanım alanları ile ilgili kesin bilgiler hazır edilmelidir. j) Projeler (Elektrik tesisatı, Sıhhi tesisat, Kalorifer tesisatı, Paratoner tesisatı vb.) varsa hazır edilmelidir. k) Kalorifer kazanı yakan ve gerekli iş ve işlemleri yapan çalışanın “Ateşçi Belgesi” hazır edilmelidir. l) Periyodik kontrol sonunda verilecek olan raporlarda belirtilen hususlar, “MEBBİS İşyeri Sağlık Güvenlik Birimi Modülü” altında bulunan “Kurum Risk Değerlendirme” sayfasına “Risk Değerlendirme Ekibi” tarafından okul/kurumun riskleri olarak girilmelidir. m) “Risk Değerlendirme Ekibi” tarafından “Periyodik Kontrol Raporlarında belirtilen” ve Okul/kurum riskleri olarak girilmiş olan riskler/tehlikeler/tehlike kaynakları ortadan kaldırılmalı veya risk skoru düşürülerek öğrenciler/çalışanlar/ziyaretçiler için güvenli bir ortam sağlanmalıdır. n) Periyodik Kontrol sonrasında müdürlüğünüz tarafından yapılacak tamirat, tadilat ve değişikliklerin yeni riskler oluşturmaması için Periyodik Kontrol Uzmanları ile iletişime geçilmelidir. |
İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrolünü yaptırmak isteyen Okul/kurum Müdürleri (İşveren) İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz İşyeri sağlık Güvenlik Biriminden talepte bulunmalıdır. |
İş Ekipmanlarının periyodik kontrolünü belirlenen sürelerde yaptırmayan Okul/kurum müdürleri (İşveren) T.C Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından 6331 Sayılı İSG Kanununa Göre Uygulanacak İdari Para Cezaları hükümlerine göre uygulanacak müeyyide ile karşılaşırlar. |
Okul ve Kurumlarımızda İşveren sıfatıyla Okul/Kurum Müdürü, İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık Ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği EK-III’de belirtilen sürelerde Okul/Kurumunda bulunan iş ekipmanlarının periyodik kontrollerinin yapılması için müdürlüğümüze başvurmalıdır. |
Okul ve kurumlarımızda İş Ekipmanlarının Periyodik Kontrollerini yapmaya yetkili Uzmanlarımız, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılan eğitimlere katılarak yapılan sınavda başarılı olarak EKİPNET sisteminde kaydı oluşturulmuş Elektrik, Metal ve Makine branşlarında uzman kişilerdir. |
25/04/2013 tarih ve 28628 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık Ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği EK-III de belirtilen sürelerde gerçekleştirilir. |
Bütün okul ve kurumlarımızda bulunabilecek. Elektrik Tesisatı, Topraklama Tesisatı, Paratoner, Akümülatör, Transformatör, jeneratör, Buhar Kazanları, Kalorifer Kazanları, Taşınabilir Gaz Tüpleri (Dikişli, Dikişsiz), Basınçlı Hava Tankları, Kriyojenik Tanklar, Tehlikeli Sıvıların Bulunduğu Tank ve Depolar, Kaldırma ve İletme Ekipmanları (Mobil Vinç, Kule Vinç, Hi Up, JCB), , Havalandırma ve Klima Tesisatı, Yangın Tesisatı ve Hortumlar, Motopomplar, Akışkanlar, Boru Tesisatı, Yangın Söndürme Cihazları, Yangın algılama ve Alarm sistemleri |
Okul ve kurumlarımızda kullanılan iş ekipmanlarını tehlike kaynağı olmaktan uzaklaştırarak ortaya çıkabilecek bütün risklerden öğrenci, öğretmen ve diğer çalışanlarımızı korunmak için 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu 30 ve 31. Maddelerine göre çıkartılmış İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık Ve Güvenlik Şartları Yönetmeliğinde öngörülen aralıklarda ve belirtilen yöntemlere uygun olarak, müdürlüğümüz yetkili uzmanlarınca yapılan kontrol, muayene, deney ve test faaliyetleridir. |
Kişisel Koruyucu Donanım (KKD); 1) Kişilerce bir veya birden fazla sağlık ve güvenlik riskine karşı korunmak amacıyla giyilmek veya tutulmak üzere tasarlanmış ve imal edilmiş donanımı, 2) Koruma işlevi için gerekli olan değiştirilebilir parçaları, 3) Kişilerce giyilmeyen veya tutulmayan, donanımı bir dış cihaza veya uygun bir ankraj noktasına bağlamak amacıyla tasarlanmış, bir yapıya kalıcı olarak bağlanmayan ve kullanım öncesinde sabitlenmesine gerek duyulmayan bağlantı sistemlerini ifade eder. Kişisel koruyucu donanım, risklerin, toplu korunmayı sağlayacak teknik önlemlerle veya iş organizasyonu ve çalışma yöntemleriyle önlenemediği, tam olarak sınırlandırılamadığı durumlarda kullanılır. Kişisel koruyucu donanım, iş kazası ya da meslek hastalığının önlenmesi, çalışanların sağlık ve güvenlik risklerinden korunması, sağlık ve güvenlik koşullarının iyileştirilmesi amacıyla kullanılır. İşveren, toplu korunma tedbirlerine, kişisel korunma tedbirlerine göre öncelik verir. Kişisel koruyucu donanımlar, işveren tarafından ücretsiz verilir, imalatçı tarafından sağlanacak kullanım kılavuzuna uygun olarak bakım, onarım ve periyodik kontrolleri yapılır, ihtiyaç duyulan parçaları değiştirilir, hijyenik şartlarda muhafaza edilir ve kullanıma hazır bulundurulur. İşveren, kişisel koruyucu donanımları hangi risklere karşı kullanacağı konusunda çalışanı bilgilendirir. İşveren, kişisel koruyucu donanımların kullanımı konusunda uygulamalı olarak eğitim verilmesini sağlar. Kişisel koruyucu donanımlar, istisnai ve özel koşullar hariç, sadece amacına uygun olarak kullanılır. Kişisel koruyucu donanımlar çalışanların kolayca erişebilecekleri yerlerde ve yeterli miktarlarda bulundurulur. Çalışanlar, Kişisel koruyucu donanımları talimatlara uygun olarak kullanılmalıdır. Talimatlar çalışanlar tarafından anlaşılır olmak zorundadır. |
İş Kazası bildirimi kazanın olduğu tarihten itibaren 3 (üç) iş günü içinde e-bildirge sorumlusu tarafından SGK’ya yapılmalıdır. |
5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 13. Maddesine göre İş kazası; a) Sigortalının işyerinde bulunduğu sırada, b) İşveren tarafından yürütülmekte olan iş nedeniyle sigortalı kendi adına ve hesabına bağımsız çalışıyorsa yürütmekte olduğu iş nedeniyle, c) Bir işverene bağlı olarak çalışan sigortalının, görevli olarak işyeri dışında başka bir yere gönderilmesi nedeniyle asıl işini yapmaksızın geçen zamanlarda, d) Bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki emziren kadın sigortalının, iş mevzuatı gereğince çocuğuna süt vermek için ayrılan zamanlarda, e) Sigortalıların, işverence sağlanan bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş gelişi sırasında, meydana gelen ve sigortalıyı hemen veya sonradan bedenen ya da ruhen engelli hâle getiren olaydır. |
Sağlık gözetiminden doğan maliyet ve bu gözetimden kaynaklı her türlü ek maliyet işverence karşılanır, çalışana yansıtılamaz. |
İşveren; a) Çalışanların işyerinde maruz kalacakları sağlık ve güvenlik risklerini dikkate alarak sağlık gözetimine tabi tutulmalarını sağlar. b) Aşağıdaki hallerde çalışanların sağlık muayenelerinin yapılmasını sağlamak zorundadır: 1) İşe girişlerinde. 2) İş değişikliğinde. 3) İş kazası, meslek hastalığı veya sağlık nedeniyle tekrarlanan işten uzaklaşmalarından sonra işe dönüşlerinde talep etmeleri hâlinde. |
İşyerinde meydana gelen; çalışan, işyeri ya da iş ekipmanını zarara uğratma potansiyeli olduğu halde zarara uğratmayan olayı ifade eder. Her olay sonunda doldurulan form ramakkala50@gmail.com adresine gönderilir. (Form http://nevsehirisg.meb.gov.tr/ adresi dokümanlar bölümünde bulunabilir.) |
İşyerlerinde meydana gelebilecek acil durumlarda yapılacak iş ve işlemler dahil bilgilerin ve uygulamaya yönelik eylemlerin yer aldığı plandır. Acil durum planı, tüm işyerleri için tasarım veya kuruluş aşamasından başlamak üzere acil durumların belirlenmesi, bunların olumsuz etkilerini önleyici ve sınırlandırıcı tedbirlerin alınması, görevlendirilecek kişilerin belirlenmesi, acil durum müdahale ve tahliye yöntemlerinin oluşturulması, dokümantasyon, tatbikat ve acil durum planının yenilenmesi aşamaları izlenerek hazırlanır. |
İşveren, çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini almasını sağlar. Bu eğitim özellikle; işe başlamadan önce, çalışma yeri veya iş değişikliğinde, iş ekipmanının değişmesi halinde veya yeni teknoloji uygulanması hâlinde verilir. Eğitimler, değişen ve ortaya çıkan yeni riskler de dikkate alınarak aşağıda belirtilen düzenli aralıklarla tekrarlanır: a) Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde yılda en az bir defa. b) Tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde iki yılda en az bir defa. c) Az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde üç yılda en az bir defa. |
Risk değerlendirmesi ekibi aşağıdakilerden oluşur. a) İşveren veya işveren vekili. b) Okulda/Kurumda bulunması halinde işyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri. c) İşyerindeki çalışan temsilcileri. ç) İşyerindeki destek elemanları. d) İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike kaynakları ile riskler konusunda bilgi sahibi çalışanlardan oluşur. |
İşyerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine yol açan faktörler ile tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması amacıyla yapılması gerekli çalışmaları ifade eder. |
İşyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı tarafından yapılan tespit ve tavsiyeler ile gerekli görülen diğer hususların yazıldığı, seri numaralı ve sayfaları bir asıl iki kopyalı şekilde düzenlenmiş her işyeri için tek olan defteri ifade eder. |
İşveren; işyerinin değişik bölümlerindeki riskler ve çalışan sayılarını göz önünde bulundurarak dengeli dağılıma özen göstermek kaydıyla, çalışanlar arasında yapılacak seçim veya seçimle belirlenemediği durumda atama yoluyla, aşağıda belirtilen sayılarda çalışan temsilcisini görevlendirir: a) İki ile elli arasında çalışanı bulunan işyerlerinde bir. b) Ellibir ile yüz arasında çalışanı bulunan işyerlerinde iki. c) Yüzbir ile beşyüz arasında çalışanı bulunan işyerlerinde üç. (2) Birden fazla çalışan temsilcisinin bulunması durumunda baş temsilci, çalışan temsilcileri arasında yapılacak seçimle belirlenir. (3) Çalışan temsilcileri, tehlike kaynağının yok edilmesi veya tehlikeden kaynaklanan riskin azaltılması için, işverene öneride bulunma ve işverenden gerekli tedbirlerin alınmasını isteme hakkına sahiptir. (4) Görevlerini yürütmeleri nedeniyle, çalışan temsilcileri ve destek elemanlarının hakları kısıtlanamaz ve görevlerini yerine getirebilmeleri için işveren tarafından gerekli imkânlar sağlanır. (5) İşyerinde yetkili sendika bulunması hâlinde, işyeri sendika temsilcileri çalışan temsilcisi olarak da görev yapar. |
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalara katılma, çalışmaları izleme, tedbir alınmasını isteme, tekliflerde bulunma ve benzeri konularda çalışanları temsil etmeye yetkili çalışanı ifade eder. |
Az tehlikeli mesleklerde 20 çalışana 1 ilkyardımcı, tehlikeli mesleklerde 15 çalışana 1 ilkyardımcı, çok tehlikeli mesleklerde 10 çalışana 1 ilkyardımcı ve personel sayısı daha az olan Okul/Kurumlarda en az 1 ilkyardımcı görevlendirilir. |
Asli görevinin yanında iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili önleme, koruma, tahliye, yangınla mücadele, ilk yardım ve benzeri konularda özel olarak görevlendirilmiş uygun donanım ve yeterli eğitime sahip kişiyi ifade eder. İşveren; işyerlerinde tehlike sınıflarını tespit eden Tebliğde belirlenmiş olan çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 30 çalışana, tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 40 çalışana ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde 50 çalışana kadar; a) Arama, kurtarma ve tahliye, b) Yangınla mücadele, c) İlk yardım konularının her biri için uygun donanıma sahip ve özel eğitimli en az birer çalışanı destek elemanı olarak görevlendirir. İşyerinde bunları aşan sayılarda çalışanın bulunması halinde, tehlike sınıfına göre her 30, 40 ve 50’ye kadar çalışan için birer destek elemanı daha görevlendirir. İşveren, ilkyardım konusunda 22/5/2002 tarihli ve 24762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İlkyardım Yönetmeliği esaslarına göre destek elemanı görevlendirir. |
Kurullar ayda en az bir kere toplanır. Ancak kurul, işyerinin tehlike sınıfını dikkate alarak, tehlikeli işyerlerinde bu sürenin iki ay, az tehlikeli işyerlerinde ise üç ay olarak belirlenmesine karar verebilir. |
Kurul aşağıda belirtilen kişilerden oluşur: a) İşveren veya işveren vekili, b) Okulda/Kurumda bulunması halinde İş güvenliği uzmanı, c) Okulda/Kurumda bulunması halinde İşyeri hekimi, ç) İnsan kaynakları, personel, sosyal işler veya idari ve mali işleri yürütmekle görevli bir kişi, d) Bulunması halinde sivil savunma uzmanı/ Sivil Savunmadan sorumlu personel e) Bulunması halinde formen, ustabaşı veya usta, f) Çalışan temsilcisi, işyerinde birden çok çalışan temsilcisi olması halinde baş temsilciden oluşur. |
Elli ve daha fazla çalışanın bulunduğu ve altı aydan fazla süren sürekli işlerin yapıldığı işyerlerinde işveren, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili çalışmalarda bulunmak üzere kurul oluşturur. |
20/6/2012 tarihli ve 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamına giren, elli ve daha fazla çalışanın bulunduğu ve altı aydan fazla süren sürekli işlerin yapıldığı işyerlerinde kurulması zorunlu kuruldur. |
Adres:
350 Evler Mah. Milli İrade Cad. 40/2 Merkez / Nevşehir
Telefon:
0384 213 79 33, 0384 213 79 34, 0384 213 79 35
Erişilebilirlik Menüsü (CTRL+Y)
Uygulama Dili


Ekran Okuyucu
Büyük Metin

Bağlantı Vurgula

Metni Sola Hizala

Metni Sağa Hizala

Metni Ortala

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk


Okunaklı Font

Satır Aralığı